OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Newrest
Newrest är specialister på cateringlogistik och har verksamhet i 57 länder. Företaget är en av de världsledande aktörerna inom cateringlogistik och den enda aktören som är verksam inom alla sektorer av catering. Våra 29 500 engagerade och begåvade medarbetare gör vad som krävs för att erbjuda konsumenterna balanserade och välsmakande måltider samtidigt som de noggrant respekterar hygien- och livsmedelssäkerhetsstandarder.
Newrest ägs till 94,6 % av ledningen, och dess chefer äger dess kapital (340 chefer). Newrest är engagerad i ständig förbättring och innovation för sina kunder, välbefinnandet och utvecklingen för sina anställda och chefer, en hållbar och varaktig utveckling av företaget med stor respekt för sociala och miljömässiga värden i all verksamhet. Newrests värderingar är ödmjukhet, effektivitet, enkelhet och ansvarstagande och det är viktigt att alla medarbetares arbete präglas av värderingarna.
Vill du läsa mer om Newrest: Klicka in här https://www.newrest.eu/
Har du erfarenhet inom supply chain men är ute efter en ny utmanande roll i ett växande företag? Har du tidigare erfarenhet inom logistik och brinner för kundservice? Nyfiken på flygindustrin? Då har vi jobbet för dig! Som en del av sin utveckling i Skandinavien söker nu Newrest en ny talang till Arlanda. Varmt välkommen med din ansökan!
Vad innebär tjänsten?
Som Vice Supply Chain Manager hos Newrest hanterar du allt i från valet av leverantör till själva leveransen. Ditt fokus är primärt att utveckla och implementera policys och processer som omfattar val av leverantör, råvaruinköp och prestationsmätning. Du har ansvar över kontrakt, anbud, inköp, rapportering och uppföljning. Det är ditt ansvar att leveranserna blir rätt och att dialogen med kollegor flyter på.
Du har ett ansvar över att utveckla och driva teamet framåt och säkerställa en kvalitetsmässig leverans. Förhandling med leverantörer, kontrolleringen av följesedlar samt uppföljning av leverantörskontrakt tillhör ditt dagliga arbete.
Arbetstiderna är under kontorstid, mån-fre 8.00-17.00.
Är du rätt för uppdraget?
Vi söker dig som är van vid och uppskattar att arbeta i en internationell atmosfär. Du är en kommunikativ person som enkelt för dialog väl med såväl kollegor som leverantörer. Du har lika lätt för att skapa nätverk som du har för att förhandla och du brinner för att ständigt utveckla smidiga affärer. Att leda ett team och ta viktiga beslut i ett högt tempo faller sig naturligt för dig.
Mer specifikt söker vi dig som:
* Har flera års erfarenhet av ledning inom inköp & logistik.
* Behärskar svenska & engelska obehindrat i både tal och skrift.
* Det är även meriterande om du
* Har tidigare erfarenhet inom cateringbranschen
* Innehar kandidatexamen inom relevant område
Vill du bli en del av en stor internationell koncern som ägs till 95 % av dess ledare och är sugen på att arbeta med ett av koncernens stora projekt? Ansök nu!
Hur söker jag jobbet?
Att ansöka är enkelt! Klicka bara på ansök-knappen och följ instruktionerna. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval och tillsättningar av tjänsten sker löpande, det innebär att annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdagen. Har du frågor gällande tjänsten är du mer än kontakta Safiyah Ali via email: Safiyah.ali@Manpower.se
Rekryteringen sköts av Manpower Talent Solutions men du blir anställd av Newrest.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Arlanda är en säkerhetsklassad arbetsplats. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess flertalet olika bakgrundskontroller inför eventuell anställning.
Bakgrundskontroll 5 år tillbaka i tiden. Luckor på mer än 29 dagar kräver intyg.
Utdrag ur brotts- och belastningsregistret
Muntlig säkerhetsprövning vid intervjutillfället som också skickas vidare till SÄPO.