Vice Varuhuschef/ Operations Manager, Örebro

Arbetsbeskrivning

Speed Professionals startade 2007 och är idag en av de ledande aktörerna på bemannings- och rekryteringsmarknaden i Sjuhäradsbygden och Göteborgsområdet. Speed Professionals skall genom att förstå kundens verksamhet och behov, idag och imorgon, erbjuda de bästa bemannings-, rekryterings- och konsultlösningarna med huvudsaklig inriktning mot tjänstemannasidan. Genom ett personligt och långsiktigt samarbete med våra kunder har vi genom åren lyckats med ett nästintill hundraprocentigt utfall gällande lyckade tillsättningar. Speed Professionals kan tillhandahålla bemannings- och rekryteringslösningar av tjänstemän inom samtliga branscher. Områden där vi främst verkar inom är bl a Företagsledning, Ekonomi/Administration, IT, Bank/Finans, Produktionsledning, Inköp och Försäljning.

Vi söker en Vice Varuhuschef/Operations Manager till ett ungt snabbväxande elektronikföretag i Örebro!



Brinner du för försäljning och kundservice i världsklass? Vill du bli en del av oss?

Arbetslivet i varuhuset är socialt och stundtals mycket intensivt. För personer med drivkraft är det lärorikt, utvecklande och stimulerande. En varuhusmedarbetare hos oss har en central roll i våra dagliga processer. Att tillsammans med kollegorna säkerställa att varuhuset lever upp till kundernas förväntningar.

Vi söker dig som är lyhörd, sälj-, mål- och kundserviceinriktad. Varuhuset har i grunden ett självbetjäningskoncept där kunden själv söker upp varan i någon av våra sökstationer och hämtar därefter själv varan på anvisad plats. Personalen i varuhuset ska alltid finnas tillhands för att hjälpa och guida kunden till rätt och bästa köpbeslut. Inställningen ”vad kan jag hjälpa dig med?” ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens ögon.

Du är en avgörande del för kundens upplevelse hos oss!

Vice Varuhuschef/Operations Manager är den som operativt leder och utvecklar den dagliga försäljningen i varuhuset. Du ansvarar för att driva försäljningen och rapportera resultat samt utbildar våra varuhusmedarbetare. Ditt jobb blir att coacha dem i deras utveckling och tillsammans med dem arbetar du sedan mot mål och budget med stort engagemang och delaktighet. I Varuhuschefens frånvaro är det du som axlar det totala ansvaret för varuhuset. Du ska assistera Varuhuschefen i arbetet med att säkerställa att konceptet följs i alla avdelningar.

Våra besökare i varuhuset har en förväntan som du säkerställer att vi motsvarar. En viktig del i ditt dagliga arbete blir att stödja personalen att hjälpa våra kunder att handla hos oss. Därför ställs det höga krav på din förmåga att hantera både kunder och personal på ett professionellt sätt.



För att du och tjänsten skall fungera tillsammans bör du:

- vara den som driver varuhusets nyckeltal varje dag och tar ledningen och levererar resultat.
- vara driven, resultatinriktad och målmedveten, både för egen del som teamet i varuhuset.
- vara den som coachar och utbildar samtlig personal.
- vara analytisk, noggrann och har mycket goda kommunikationsfärdigheter både internt och externt.
- ha erfarenhet av att arbeta mot uppsatta resultatkrav och säkerställa att uppgifter slutförs enligt tidsplan.
- ha erfarenhet av att fatta beslut och arbeta under tidspress.
- ha erfarenhet av försäljning i en ledande befattning och ta fullt ledaransvar, framförallt i Varuhuschefens frånvaro.
- stötta Varuhuschefen i dennes arbete med att säkerhetsställa att varuhuset lever upp till företagets policy, höga standard och att uppsatta mål nås.
- vara flexibel och ha förmåga att arbeta i en tempofylld miljö i ständig förändring.
- ha datorvana och grundläggande kännedom om Internet och e-post.
- behärska engelska i tal och skrift.

En stark merit är om du har tidigare erfarenhet från handeln, gärna hemelektronikbranschen eller andra varuhuskedjor med vana att hantera stora volymer samt kunskaper inom produktområden, dvs. hemelektronik. Du tänker säljande i alla situationer och har en god hand i kontakten med andra människor samt vill arbeta i ett högt tempo.



Arbetstider/lön:

- Heltid inkl. kvällar och helger

- Fast månadslön + provision

- Tjänsten är tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning

Du känner igen dig i våra värdeord som är kunniga, enkla, ärliga och nytänkande!

Ansökan:

Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan/CV via vår rekryteringssamarbetspartner
Speed Professionals AB – du finner annonsen på: www.speedgroup.se



Sista ansökningsdatumet är 15 september.



Vi önskar att tydliggöra att alla ansökningar värderas kontinuerligt, men först efter den 15 september kommer vi att återkoppla till er alla om man har gått vidare i processen och blir kallad till personlig intervju.



Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta:



Andreas Tärnegård
Rekryterare

andreas.tarnegard@speedgroup.se

Speed Professionals AB

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder

Johannes Hedlund

Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson

Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren

Andreas Tärnegård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Speed Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 1 september 2014

Besöksadress

Verkstadsgatan 14 50462 Borås
None

Postadress

Verkstadsgatan 14
Borås, 50462

Liknande jobb


Akademibokhandeln Nordstan söker biträdande butikschef

25 november 2024

Fritidsbanken Arbetsledare

Fritidsbanken Arbetsledare

25 november 2024

22 november 2024