Vik. Administratör/receptionist till Utvecklingsenheten

Vik. Administratör/receptionist till Utvecklingsenheten

Arbetsbeskrivning

Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna.




Vår verksamhet

Utvecklingsenheten arbetar med administration, ekonomistöd och systematiskt/strategiskt stöd till Vård- och omsorgsförvaltningens verksamheter och består av nio medarbetare.

Nu behöver vi en vikarierande administratör/receptionist till Utvecklingsenheten då en ordinarie administratör/receptionist ska vara föräldraledig. Är det du? Som vikarierande administratör/receptionist har du ett tydligt grunduppdrag och ingår i Utvecklingsenheten. 

 

Ditt uppdrag

Som vikarierande administratör/receptionist i det så kallade ”Blå huset” i Heby kommer du att bemanna receptionen och vägleda besökare, kommuninvånare och kollegor rätt. Det sker via mejl, telefonsamtal och fysiska besök. I arbetsuppgifterna ingår administrativa uppdrag samt att ge administrativt stöd till chefer och medarbetare inom Vård- och omsorgsförvaltningen.

Ett axplock av det administrativa arbetet innefattar:

- hantering av handlingar/post, på begäran handha utdrag/rutinbrev  
- att sköta beställningar och inköp
- att administrera och samordna larm- och taggsystem
- att ta emot varor och paket, fylla på diverse kontorsmaterial
- att ha kontakt med hyresvärd och leverantörer

 

Din profil

Vi söker dig som har avklarad/godkänd gymnasieutbildning och gärna med erfarenhet inom receptionsarbete och arbete med administrativa sysslor. Meriterande är om du har utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. En ytterligare merit är om du känner till socialtjänstens verksamhetsområde samt har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet/politiskt styrd organisation.

Du behöver ha goda IT-kunskaper i Office-paketet, lätt att jobba i olika verksamhetssystem samt förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i både tal och skrift.

Jobbet passar dig som är stresstålig, är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Som person är du därför serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!



Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.

Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Hos oss arbetar drygt 900 medarbetare och vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Utvecklingsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 10 maj 2023

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024