OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information, rådgivning samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård och specialistsjukvård samt Dalarnas kommuner.
ARBETSBESKRIVNING
Kundservice är hjärtat i vår verksamhet på Hjälpmedelscentralen i Borlänge. Avdelningen ansvarar för den första kontakten när kunder ringer eller besöker Hjälpmedelscentralen. Vi har en reception, visningsmiljö och butik där vi hjälper våra kunder vid köp av hjälpmedel. Vi ger även råd och stöd till kunder med olika behov via telefon.
Andra arbetsuppgifter i dagliga driften är orderhantering i systemet Sesam, konferenssamordning, sekreteraruppgifter och enklare inställningar av hjälpmedel. Vi har dessutom en mängd varierande arbetsuppgifter som rör bland annat information, samordning och administration.
Kundservice har nära samarbete med andra avdelningar inom LD Hjälpmedel och tillhandahåller service till förskrivare i landstinget och kommuner samt till patienter/brukare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har någon form av administrativ utbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Du ska ha erfarenhet av arbete inom service- och kundinriktad verksamhet samt goda datorkunskaper, i synnerhet Officeprogrammen. Meriterande är erfarenheter av patientkontakter och ser gärna att du har arbetat inom funktionshinder- och hjälpmedelsområdet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tycker att det är roligt att arbeta med människor och att ge service och gott bemötande. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, engagemang i arbetet och förmåga att få saker gjorda på ett snabbt och effektivt sätt. I Kundservice händer det många saker samtidigt som du bör kunna hantera, därför är det viktigt att du är flexibel, har lätt att prioritera och ställa om till olika arbetsuppgifter samt har förmåga att hantera stressiga situationer.
Tyngdpunkten i ditt arbete ligger i den dagliga driften, men vi tycker också att det är viktigt att du är positivt inställd till utveckling. När du arbetar på Kundservice deltar du självklart i förbättring och utveckling av verksamhetens rutiner.
Tjänsten är ett vikariat till och med 2018-01-31 med tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, utan välkommen med din ansökan redan idag!
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50