Vik. Bemanningskonsult

Vik. Bemanningskonsult

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i vårt team!
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vi söker medarbetare till Sundsvalls kommuns kommungemensamma rekryterings- och bemanningsenhet med placering på Servicecenter.

I Servicecenter ingår funktioner för tjänster inom t.ex. HR, IT, administration och ekonomi. Bemanningsenheten är en del av HR och ansvarar för rekrytering och bemanning av vikarier inom kommunens verksamheter vid akut frånvaro och vid kortare och längre vikariat. Enheten består av två team med totalt 18 medarbetare, teamen arbetar tätt tillsammans med ett enhetligt arbetssätt gentemot kommunens samtliga vikarietäta verksamheter.

Sundsvall är en kommun i utveckling. Vi erbjuder dig möjligheten att få vara med och göra skillnad. I rollen som bemanningskonsult kommer du att få vara delaktig i utvecklingsarbete för verksamheten.

Till Bemanningsenheten söker vi nu en bemanningskonsult för ett vikariat på 6 mån med ev. möjlighet till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningskonsult ansvarar du för att tillsätta tillgängliga vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande. Arbetet sker i bemanningssystemet Time Care. I uppdraget arbetar vi brett och kommunövergripande vilket innebär att du arbetar med vikariehanteringen över flera förvaltningar och/eller verksamheter.

Vi arbetar enligt principen digitalt först vilket innebär att all bemanning i första hand kommer att hanteras av vår digitala bokningsassistent. De pass som den digitala bokningsassistenten inte kan boka hanteras istället manuellt av bemanningskonsult.

Som bemanningskonsult bemannar du enligt schema enhetens telefonsupport samt upprättar och uppdaterar vid behov våra rutindokument och guider. Rollen innefattar också att handleda och utbilda i vårt bemanningssystem Time Care samt att vara delaktig i utveckling av befintliga och nya digitala lösningar. Som bemanningskonsult arbetar du också för att identifiera hur behovet av bemanningsstöd ser ut proaktivt och löpande i verksamheterna. Du ansvarar, tillsammans med resterande enhet, för att teamet uppnår uppsatta mål samt är delaktig i enhetens effektiviseringsarbete och utveckling av arbetssätt.

Enheten är under uppbyggnad vilket innebär att verksamheten kan förändras efter organisationens behov. Det kan innebära att även andra arbetsuppgifter inom kompetensförsörjning kan bli aktuella.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har fullständig utbildning på lägst 3-årig gymnasial nivå.
Du har god kunskap inom aktuell arbetstidslagstiftning, främst LAS, och god yrkeserfarenhet av arbete inom i första hand bemanningsfrågor och/eller bemanningsplanering och i andra hand övriga personal- och rekryteringsfrågor. Du har mycket goda IT-kunskaper och mycket god vana av att arbeta med IT-stöd samt god vana att hantera Office-paketet, främst Word och Excel. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av att möta kunder både över telefon och via digitala kanaler och i och med det ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska.

Det är meriterande om du har akademisk examen inom personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig i kombination med relevant yrkeserfarenhet. Även påbyggnadskurser eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms relevant för uppdraget är meriterande samt erfarenhet av arbete i IT-verktyget Time Care och/eller erfarenhet av bemanningsarbete med andra bemanningssystem. Vi ser också gärna att du har god erfarenhet och tycker det är roligt att delta i arbete med utveckling och effektiviseringar gällande processer och arbetssätt främst i övergången till digitala arbetssätt och RPA-lösningar.

Verksamheten är händelsestyrd och därmed kan uppdrag och förutsättningar snabbt förändras vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet. Du tycker det är viktigt att följa rutiner och processer men ser också utvecklingspotentialen i dessa och deltar aktivt i den fortsatta utvecklingen. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och i ett nära samarbete med kollegor, chefer och beställare. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad samt ser möjlighet till utveckling utifrån verksamhetens behov.

I denna roll behöver du ha ett logiskt tänkande och kunna se detaljer som påverkar helheten i form av orsak, verkan och konsekvens.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servicecenter
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2022

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024