OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen söker
Vik. Biståndshandläggare 100 %
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se
Anställningsvillkor
Vikariat 100 % med tillträde 2015-05-04 eller enligt överenskommelse. Under ordinarie befattningshavares föräldraledighet perioden 2015-05-04 t.o.m. 2016-08-31.
Placering
Biståndshandläggaren är placerad vid biståndsenheten inom vård- och omsorgsförvaltningen som är organiserad under vård- och omsorgsnämnden. Närmaste chef år biståndschefen.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare vid biståndsenheten kommer Du att arbeta med utredningar, bedömningar och beslut samt uppföljning av beslutade insatser enligt socialtjänstlagen, SoL. Du arbetar i huvudsak med målgruppen äldre. Du ansvarar för att planera och samordna hembesök och vårdplaneringsmöten. Du kommer att arbeta i team med kommunens rehabiliteringspersonal och sjuksköterskor. Du ska samverka med andra myndigheter och organisationer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller social omsorgsexamen enligt tidigare studieordning. Det krävs goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet. B-körkort är ett krav.
Meriter
Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning av biståndsärenden. Erfarenhet/kunskap om Procapitasystemet är meriterande.
Personliga egenskaper
Du som söker ska ha ett personligt engagemang, god samarbetsförmåga samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Information lämnas av
Biträdande förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg 0532-171 30
Fackliga representanter
Vision, Marita Burman-Linder tel. 0532-173 52
SSR Irene Karlsson tel. 0532-171 37
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast måndagen den 27 april 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken ,Jobba hos oss, på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom ,Ansök via extern webbplats, på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325