Vik. biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin.
ARBETSPLATS INDIVID- OCH OMSORGSAVDELNINGEN
Nu söker vi en ny medarbetare då en av våra handläggare går på föräldraledighet. Biståndsenheten är belägen i centrala Hagfors och sitter tillsammans med delar av avdelningens administration. På enheten finns en samordnare samt 6 handläggare. Vi erbjuder dig ett meningsfullt uppdrag att tillsammans med oss som finns i verksamheten, förvalta och utveckla verksamheten in i framtiden. Vi söker dig som vill tillsammans med oss bidra till Framtidens Värmland - tillsammans utvecklar vi god och nära vård, hälsa och omsorg. Ett uppdrag som både är stimulerande och utmanande och där det erbjuds frihet under ansvar. Vi är stolta över de goda resultat vi uppnår varje dag och söker dig som vill vara med att fortsätta vår utveckling. Individ- och omsorgsavdelningens arbete vilar på en gemensam värdegrund som bygger på tillit, respekt, ansvarskänsla och trygghet.
ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER Arbetsuppgifterna består i att handlägga ärenden enligt gällande lagstiftning, enligt kommunens fastlagda riktlinjer och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår att utreda behov av stöd och hjälp, fatta beslut och ansvara för att göra beställning till utförare. Som biståndshandläggare deltar du i samordnade vårdplaneringar.
KVALIFIKATIONER
● Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan adekvat utbildning samt erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL.
● Förmågan att fatta och förmedla beslut, samt kunna uttrycka sig i tal och skrift är av mycket stor vikt.
● Förmåga att samarbeta strukturerat samt ta egna initiativ utifrån ekonomiska och kvalitetsmässiga perspektiv och även vara flexibel. God samarbetsförmåga krävs.
● Körkort med förarbehörighet B krävs.
Erfarenhet av handläggning inom området är önskvärt. Erfarenhet av handläggning enligt IBIC är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det finns möjlighet till distansarbete. Du har också möjlighet att nyttja kommunens friskvårdsbidrag.
LÖN Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.
FACKLIGA FÖRETRÄDARE Vision och SSR når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hagfors kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2024
  • Ansök senast: 7 juli 2024

Liknande jobb


Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024

15 november 2024