OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej! Vet du vad? Nu söker vi en vikarierande Coffee Shop Manager (CSM) till Kullagatan i Helsingborg! Som CSM har en det yttersta ansvaret för både personal och shopens omsättning. Tjänsten är till största delen operativ, så det är viktigt att du brinner för service och driften bakom bar. Det arbetar tillsammans med ditt team och leder arbetet på plats. Vi tycker det är viktigt att fokus ligger på personalgruppen och den arbetsmiljö som vi alla arbetar i, därför kommer det att ställas stora krav på att CSM har förmågan att kommunicera, utveckla/utbilda och motivera sin personal. Personalgruppen önskar en engagerad ledare i personalfrågor men också en ledare som vill driva arbetet till högre omsättning och som är resultatorienterad. Kullagatan har många stammisar och service är något som är otroligt viktigt för Espresso House. Vi ser därför att du har en hög servicekänsla och älskar att arbeta med gäster.
Tjänsten är ett vikariat på inledningsvis 1 år. Tjänsten är en heltidstjänst på 40 h/veckan. Tillträde till årsskiftet.
Allt startade år 1996 i den skånska staden Lund av två eldsjälar. Det var på Kyrkogatan vi slog upp dörrarna till den första coffee shopen. Idag är Espresso House Nordens största coffee shop kedja och drivs av cirka 5000 fantastiska medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.
Vi söker nu därför dig som är redo att anta utmaningen som Coffee shop manager. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få vara en med på vår resa framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter.
Arbetsbeskrivning
Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Arbetsuppgifter:
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
- Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick.
- Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
- Följa de kampanjer företaget föreskriver.
- Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
- Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
- Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
- Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
- Inventera lager/varor vid varje månadsskifte.
- Personalansvar
- Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
- Kompetensutveckla dina baristor.
- Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
- Hålla i personalmöten
- Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
- Ansvara för personalkostnader
- Genomföra utvecklingssamtal med anställda
- Sammanställa tidrapportering
- Arbetsmiljöansvar
Ekonomi:
- Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen.
- Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
- Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
- Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner.
Övrigt:
- Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager.
- Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
- Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
- En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
- Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
- Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan.
Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Magnusson
Malin Borén
Espresso House
Elin Sandberg
Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren
Maria Anderberg
Anna Boberg