OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alingsås är den moderna mötesplatsen med småstadens fördelar och storstadens möjligheter. Alingsås har en central roll i Västsveriges utveckling och satsar på hållbarhet och livskvalitet i hela kommunen. Alingsås har 42 000 invånare år 2019. Socialförvaltningen bedriver verksamhet för funktionshindrade, individ- och familjeomsorg och kommunens arbetsmarknadsfrågor. Förvaltningen har en budget på runt 450 mkr. Socialförvaltningens verksamhetsdrivande avdelningar befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede. Extern och intern samverkan, översyn av metoder och arbetssätt, ökad volym inom LSS-verksamheten och kvalitetsutveckling är frågor som står i fokus. Förvaltningen organiseras i fem avdelningar: stöd för funktionshinder, boende för funktionshinder, individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsavdelning och administration. ARBETSUPPGIFTER En av våra medarbetare skall vara föräldraledig. På Administrationen arbetar vi med ekonomi, personaladministration samt kansli och reception. Vi servar övriga avdelningar med administrativt stöd och service. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du arbetar i nära kontakt med enhetschefer och controller. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara redovisning i vårt affärssystem Economa. Du kommer även att stötta socialförvaltningens chefer i den ekonomiska uppföljningen och prognosarbetet samt medverka i förvaltningens budget- boksluts- och redovisningsarbete. KVALIFIKATIONER -Ekonomutbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. -Vi vill att du har förmågan att se kopplingar mellan ekonomiskt utfall och händelser i verksamheten samt vara lösningsfokuserad. -Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. -Som person är du flexibel, noggrann och effektiv.