OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedelscentralen Eskilstuna
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Hjälpmedelscentralen i Eskilstuna
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedesservice för personer med funktionsnedsättningar. Verksamheten, som är intäktsfinansierad, bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna, med filialer i Nyköping och Katrineholm. Vi är organiserade i fyra avdelningar, administration, hjälpmedelsteknik, lager/logistik och konsulenter. Vi är drygt 70 medarbetare som alla brinner för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet till länets invånare.
Hjälpmedelscentralen ingår i förvaltningen Habilitering & Hjälpmedel inom Landstinget Sörmland.
Som ekonom ingår du i Hjälpmedelscentralens ledningsgrupp, som består av verksamhetschefen, fyra sektionschefer samt ekonom och verksamhetsutvecklare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du arbetar på verksamhetschefens uppdrag och arbetet innebär bland annat ansvar för:
- Budget och bokslut
- Ekonomisk planering och månatlig uppföljning
- Månatlig ekonomisk rapportering och prognoser
- Produktkalkylering och efterkalkyler
- Framtagande av olika ekonomiska beslutsunderlag och statistik
Din kompetens
Vi söker dig som:
- Har högskoleutbildning inom företagsekonomi, gärna inom redovisning eller ekonomistyrning
- Har goda kunskaper i hela Office-paketet, mycket goda i excel
- Har lätt för att lära sig nya system
- Är van att arbeta under tidspress och hålla deadlines
Det är önskvärt om du har kunskaper i logistik och kalkylering.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du måste ha lätt för att samarbeta och uttrycka dig muntligt och skriftligt. Du behöver också vara noggrann, bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Vikariat till och med mars 2016 eventuellt längre, 100 %.
Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Peter Svedin, tfn 070-594 29 06, peter.svedin@dll.se
Facklig representant SACO Karin Wennerberg Thorén, tfn 0150-563 92, karin.wennerbergthoren@dll.se
Välkommen med din ansökan senast den 19 april 2015.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10