Vik. Förvaltningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Alvesta kommun med ca 19 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade


Omsorgsförvaltningen arbetar för att ge en god salutogen social omsorg och kommunal hälso- och sjukvård genom att den enskildes medansvar och resurser tillvaratas. Vi ska visa respekt för den enskildes självbestämmande, delaktighet, integritet, trygghet och värdighet. Den som har kontakt med oss ska möta en kompetent personal.

Förvaltningens ansvarsområden är omsorg om äldre och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen utövar också ledningen av den kommunala hälso- och sjukvården.
Omsorgsförvaltningen har 650 anställda och 1200 personer som har behov av stöd i vardagen.


ARBETSUPPGIFTER
Är du en god administratör som har lätt för att uttrycka dig i skrift och som har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning? Då är vi intresserade av dig.
Du kommer som Förvaltningssekreterare skriva protokoll och administrera möten för nämnd och arbetsutskott. Du kommer att arbeta med att ta fram underlag och formulera förslag till beslut för nämnden. Arbetet innebär en tät kontakt med nämndens politiker. Du kommer även vara ansvarig för diariet på förvaltningen. Arbetet med diariet innebär att du tar emot, klassificerar och diarieför förvaltningens handlingar. Vi arbetar i ärendehanteringsystemet W3D3.
Arbetet är varierande med många olika arbetsuppgifter och du kommer att fungera som sekreterare i en rad olika grupper och hjälpa till att ge service inom det administrativa området i stort.


KVALIFIKATIONER
Som person är du ansvarsfull, noggrann, strukturerad och flexibel. Du har lätt för att samarbeta men är också självständig i ditt arbete. Du ser möjligheter i arbetet och bidrar till att utveckla arbetsuppgifterna och området du verkar inom. Du har lätt för att formulera och uttrycka dig i tal och skrift.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har högskoleutbildning, med inriktning samhällsvetenskap och/eller förvaltningsrätt. Du behärskar Office programmen väl.
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och det är meriterande om du har arbetat inom offentlig förvaltning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen Alvesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vikariat t om 2014-06-01.
  • Publicerat: 17 oktober 2013

Besöksadress

Centralplan 1 Alvesta
None

Postadress

None
Alvesta, 34280

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024