OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde sjukhusadministrationen
Med 8 600 anställda, ca 800 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.
Vår verksamhet
Vårdadministrativ service finns i stort sett överallt inom Akademiska sjukhuset. Vi skriver journaler, kallar och bokar in patienter, registrerar telefonbesök, ansvarar för bevakningslistor, hanterar remisser, ger telefonservice, tar hand om fakturor, administrerar provsvar och mycket, mycket mera. Vi utför uppgifter som är viktiga för både patienterna och vårdpersonalen. Nu söker vi dig som vill vikariera som gruppchef för det 20-tal medarbetare som ger vårdadministrativ service till område 3 C (Kvinnosjukvården) då ordinarie gruppchef kommer att vara föräldraledig.
Ditt uppdrag
Som gruppchef är ditt största fokus att vara tillgänglig och närvarande för dina medarbetare i vardagen. Du håller i dagliga planerings-/prioriteringsmöten, du besöker dem på deras arbetsplatser, stöttar i prioritering och problemlösning och finns till hands som bollplank och stöd. Du har också regelbunden kontakt med avdelningscheferna i vården för att säkerställa att rutiner och arbetssätt skapar god administrativ service och produktion. I rollen ingår att hålla årliga medarbetar- och lönesamtal och vid behov rekrytera nya medarbetare. Du ansvarar för att dina medarbetare är väl insatta i vilka rutiner och arbetssätt som finns och att rätt kompetens finns inom arbetsgruppen.
Din bakgrund och din kompetens
Du har en kombination av administrativ erfarenhet och erfarenhet av arbete inom sjukvården. Vi ser gärna att du har intresse av ledarskap i rollen som arbets- eller gruppledare, där du har ett speciellt ansvar för att en grupp samarbetar mot gemensamma mål. Det är meriterande om du är utbildad medicinsk sekreterare.
Vi kommer att lägga vikt vid din personliga lämplighet. Du är en person som har lätt att överblicka ett brett fält av uppgifter och utifrån det planera, prioritera och omprioritera. Du trivs i en verksamhet där det händer mycket och du får vara aktiv och operativ. Du är van vid att möta många olika personligheter och skapar tillitsfulla relationer. Vi tror att du är en positiv och glad person, trygg i dig själv och dina kunskaper.
Vi erbjuder
I enlighet med vår chefspolicy erbjuder vi ett vikariat till och med 30/6-2023. Tillträde enligt överenskommelse.
Akademiska sjukhuset är en spännande, intensiv och viktig verksamhet och vi som arbetar här gör skillnad! Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du veta mer?
Jennie Saxborg, vårdadministrativ chef VAS, telefon 018-611 53 85 eller jennie.saxborg@akademiska.se (jennie.saxborg@akademiska.se)
Facklig kontaktperson Vision, Stefan Andersson nås via växeln 018-611 00 00
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.