OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Beskrivning av arbetsplatsen
Humanistiska och teologiska fakulteternas kansli är en utvecklande och allsidig arbetsplats med olika yrkeskompetenser som stöttar verksamheten inom flera olika områden.
Här finns drygt 25 medarbetare som arbetar med bland annat ekonomi, kommunikation, HR-frågor, kvalitets- och utvecklingsfrågor samt internationellt utbyte. Dessutom ges stöd till fakultetsstyrelsen, arbetsutskottet och verksamhetsnämnderna med ansvar för grundutbildning, forskarutbildning och forskning. På kansliet arbetar vi kontinuerligt för att skapa förutsättningar för arbetsglädje, utveckling och delaktighet för alla medarbetare.
Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss
Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Hantering av utlägg och reseräkningar
- Hantering av arvoden
- Handlägga vissa rekryterings- och anställningsärenden, främst vad gäller anställning som amanuens
- Hantera varsel i samband med doktorandanställningars upphörande, samt anmäla till Trygghetsstiftelsen
- Övrigt förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta inom fakultetskansliets HR-grupp och även ha kontakt med medarbetare vid fakulteternas institutioner och enheter. Anställningen innebär en hög servicenivå och flexibilitet där det krävs att du kan ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter, även tillkommande sådana. Periodvis kan hög arbetsbelastning förekomma.
Kvalifikationer
Krav för anställningen är:
- utbildning inom HR-området motsvarande minst kandidatnivå eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- erfarenhet av personaladministration
- erfarenhet av att arbeta i administrativa personalsystem
- mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom god kommunikativ förmåga, flexibilitet och ett prestigelöst förhållningssätt. Det är centralt att du uppskattar administrativa uppgifter, är noggrann och systematisk i ditt arbete men samtidigt serviceinriktad och kan arbeta självständigt.
Meriterande för anställningen är:
- erfarenhet av att ge verksamhetsstöd och service
- kännedom om universitets- och högskolesektorn
- erfarenhet av att arbeta i Primula och Varbi
Övrigt
Anställningen är ett vikariat på ca 1 år med omfattning 75%, med tillträde den 20 januari 2025 eller enligt överenskommelse.
Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.
Om Humanistiska och teologiska fakulteterna
Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.
Om Kansliet för humaniora och teologi
Kansliet ger service till HT-fakulteternas gemensamma ledningsorgan och universitetets centrala ledning. En viktig uppgift är vidare att stödja och samordna fakulteternas institutioner i den decentraliserade administrationsstruktur som finns vid Lunds universitet. Kansliet fungerar också som en kunskapsbank och en rådgivande konsultinstans ifråga om relevanta lagar, förordningar och regelsystem.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.