Vik. HR-administratör till Bemanningsenheten i Gävle - Visstidsbemanningen

Vik. HR-administratör till Bemanningsenheten i Gävle - Visstidsbemanningen

Arbetsbeskrivning

HR-avdelningens uppdrag är att leverera tjänster inom HR-området, med rätt innehåll, kvalité och omfattning till Region Gävleborgs övriga verksamheter. Vi har ett ständigt pågående utvecklingsfokus för att leverera HR-tjänster av högsta kvalitet. Istället för att se organisationsförändring som punktinsatser, ser vi förändring och utveckling som ett konstant tillstånd i vår vilja att ständigt förbättra vår leverans. Visstidsbemanningen är en del av Bemanningsenheten på HR-avdelningen, vi stödjer verksamheter över hela regionen och är placerade i Gävle.

ARBETSUPPGIFTER
Syftet med arbetet inom Inhyrd bemanning är att vara en samordnande enhet mellan verksamheter och avtalade leverantörer, så att regionens verksamheter kan bedrivas vid de tillfällen då de saknar intern personal- och eller kompetens. Vi arbetar för att Region Gävleborg skall uppnå avtalstrohet samt tillämpning av förnyad konkurrensutsättning enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU).
Som HR-administratör hos oss på Inhyrd bemanning blir du vårt ansikte utåt via första linjens kontakt med våra kunder. Inhyrd bemanning ansvarar för att ha kontroll på hela det administrativa flödet vid beställning av inhyrd vårdpersonal och du kommer vara länken mellan beställande enhet och leverantör. Vårt uppdrag innebär bland annat att vi arbetar på ett enhetligt arbetssätt och förhållningssätt utifrån LOU, med målsättningen att tillsätta 90 % av alla beställningar utifrån verksamhetens behov.
Som HR-administratör hos oss kommer du bland annat att arbeta med att
• strukturera, driva och fördela det dagliga arbetet
• vara ansiktet utåt mot våra kunder och leverantörer via daglig telefon och mailkontakt
• vara spindeln i nätet och fungera som länken mellan teamets handläggare, Regionens verksamheter och leverantörer.
• driva och utveckla de administrativa processerna
Hos oss får du
• en strukturerad introduktion
• möjligheten att driva och utveckla din egen roll i syfte att effektivisera våra interna administrativa processer
• vara en viktig del av ett team med god sammanhållning
• vara med att göra skillnad för Regionens alla verksamheter

Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/

KVALIFIKATIONER
För att trivas i uppdraget som administratör på Inhyrdbemanning behöver du vara bekväm med att ta egna initiativ samt driva din egen utveckling såväl som verksamhetens. Du är van att hantera flera uppdrag och uppgifter parallellt. Vi ser därför att du har god vana av att planera, strukturera och prioritera. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att skapa och utveckla förtroendefulla relationer med ett konsultativt förhållningssätt. Vi söker dig som är flexibel, kan anpassa sig till snabba förändringar och trivs att arbeta i ett högt tempo. Vi är ett team som strävar mot samma gemensamma mål, vi ser vikten i att strukturera arbetet på ett effektivt sätt för att ge goda förutsättningar för att göra ett bra arbete.

Vi söker dig med
• hög servicenivå
• god förmåga att driva och utveckla ditt eget arbete
• god förståelse för aktuella IT-verktyg och stödsystem
• erfarenhet av arbete med kunder via telefon i en tjänsteproducerande verksamhet
• god kommunikativ förmåga att kunna uttrycka dig i såväl tal som skrift.

Vårt fokus ligger alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet och professionalism & ansvar.

Aktuell erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, Officepaketet tex. Excel, Word, PowerPoint ses som mycket meriterande. Vidare ser vi det som meriterande om du haft erfarenhet av att ta fram och presentera statistik för internt syfte.

Aktuell erfarenhet av administrativt arbete så som Chefsstöd/Chefssekreterare, kundservice eller liknande är ett krav.

Stor vikt kommer att läggas vi de personliga egenskaperna.

Vänligen ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR-förvaltning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Liknande jobb


Graviditetsvikariat för skoladministratör och fritids

Graviditetsvikariat för skoladministratör och fritids

18 december 2024

Administratör

Administratör

18 december 2024

18 december 2024

18 december 2024