OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hudiksvalls kommun, med sina 3 300 medarbetare, arbetar med det som är viktigt i människors vardag. Informationsavdelningen fungerar som stöd för kommunens verksamheter i deras informationsarbete och har sin placering på kommunledningskontoret. Avdelningen består av informationschef, webbadministratör, informationsassistent och två informatörer. En av våra informatörer kommer att vara föräldraledig från mars 2011. ARBETSUPPGIFTER Som informatör är du ett konsultativt stöd för kommunens verksamheter när det gäller såväl intern som extern kommunikation. I det arbetet ingår också att: - Producera trycksaker och annonser - Skriva och bearbeta texter - Medieinformation - Utveckla och uppdatera kommunens webbplats och intranät - Delta i och leda projekt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tycker att det är spännande att arbeta i en offentlig organisation. Du är serviceinriktad, bra på att samarbeta och finna lösningar. Du tycker om att ha mycket på gång utan att förlora den strategiska helhetssynen. Du kan självständigt driva interna och externa informationsaktiviteter. Du har förmåga att formulera dig såväl muntligt som skriftligt. Vi söker dig som har högskole-utbildning från Informations- och PR-programmet eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha goda kunskaper om Adobe CS och webbpubliceringsverktyget EpiServer eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, lyhördhet och prestigelöshet. Körkort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Annacarin Andersson
0650-194 07, 070-353 80 24
Kommunikationsassistent Thommy Sundin (Vision)
0650-199 14, 070-324 04 60