OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Landstinget Gävleborg söker Informatör med inriktning kommunikationsplanering (vikariat) Vår informatör som arbetar med kommunikationsplanering och som skribent ska vara föräldraledig under större delen av 2010. Vi söker därför en vikarie till henne. Arbetsuppgifter: . Kommunikationsplanering . Redaktör för nyhetsbrev KVALIFIKATIONER . Högskoleutbildning i media och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. . Erfarenhet av likande arbetsuppgifter. . Erfarenhet som projektledare. . Dokumenterad god förmåga som skribent. Det är en fördel att ha erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och av hälso- och sjukvård. Erfarenhet av webbpublicering, creative suite och officepaketet är meriterande. Helhetsperspektiv, dialog och snabbhet är dina honnörsord. Som informatör är du drivande, har du bred kompetens och självklart stor vana vid vanligt förekommande arbetsuppgifter inom informationsområdet. Vikariatet som informatör med inriktning mot kommunikationsplanering är placerat i informationsenheten, som är en del av Avdelningen för Information och kommunikation. Avdelningen ingår i LOV, Lednings- och verksamhetsstöd, en förvaltning vars uppgift är att serva och ge administrativt stöd och hjälp till landstingets divisioner och förvaltningar. Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård samt tandvård till alla som bor eller vistas i Hälsingland och Gästrikland.