Vik kommunarkivarie

Arbetsbeskrivning

Vik Kommunarkivarie ref nr 36/06 Kommunarkivet ingår i informationskontoret. Kommunarkivet håller på att datoriseras och ett omfattande renoveringsprojekt avslutas inom kort. Det innebär att huvuddelen av arkivlokalerna är moderna och har god arbetsmiljö. Arbetsuppgifter: Som ansvarig för kommunens centrala arkivfunktion skall du leda, utveckla och följa upp hela arkivverksamheten. Här ingår även kommunens bildarkiv. Du tar emot, vårdar och tillhandahåller kommunens allmänna handlingar samt främjar arkivets tillgänglighet för kulturell verksamhet och forskning. Du arbetar aktivt tillsammans med kommunens förvaltningar med rådgivning och tillsyn i arkivfrågor, revidering av dokumenthanteringsplaner och arkivbeskrivningar. Du ger också stöd och hjälp till förvaltningarnas arkivredogörare. Kvalifikationer: Akademisk examen med arkivkunskap eller annan utbildning som prövas likvärdig. Arbetet förutsätter erfarenhet av offentlig arkivverksamhet och kännedom om kommunal förvaltning. IT-kunskaper är värdefulla. Eftersom arkivredovisningen och bildarkivet håller på att datoriseras (Visual arkiv) är det önskvärt att du har kunskaper i ord- och bildbehandling. Du är serviceinriktad med god förmåga att arbeta självständigt, iderik, flexibel och utåtriktad samt har stort intresse för utvecklingsfrågor. Tillträde: Snarast efter överenskommelse, vikariat t o m 2007-02-28.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010