OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillväxtanalys - kunskap för tillväxt
Myndigheten för tillväxtpolitiska utvärderingar och analyser, Tillväxtanalys, är en statlig myndighet under Näringsdepartementet. Vi har Regeringens uppdrag att analysera och utvärdera svensk tillväxtpolitik och att i samverkan med andra aktörer genomföra omvärldsbevakning och främja internationellt erfarenhetsutbyte. Det övergripande målet är att stärka den svenska konkurrenskraften och att skapa förutsättningar för fler jobb i fler och växande företag i alla delar av landet.
Genom kompetenta medarbetare, internationella nätverk och unika databaser tar vi fram underlag för ett bättre beslutsfattande i tillväxtfrågor.
Myndigheten består av fyra avdelningar med totalt drygt 60 anställda, huvudkontor i Östersund och verksamhet i Stockholm, Brasilia, New Delhi, Peking, Tokyo och Washington D.C. Att arbeta på Tillväxtanalys innebär intressanta arbetsuppgifter med internationellt perspektiv i nära dialog med Regeringskansliet och samarbetsmyndigheter. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med goda anställningsvillkor, en god arbetsmiljö och engagerade medarbetare.
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Avdelningen för verksamhetsutveckling och stöd - effektivt stöd för en modern myndighet
Avdelningen har ansvar för att utveckla och stödja verksamheten i arbetet med att leverera kunskapsunderlag till våra uppdragsgivare. Uppdraget innebär att ge stöd till generaldirektören och avdelningarna inom områden som styrning, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, IT/telefoni, ekonomi, kommunikation, upphandling, juridik och administrativ service. Uppdraget innebär även att ansvara för att verksamheten bedrivs författningsenligt, effektivt och i samklang med statens förvaltningspolitiska ambitioner.
ARBETSUPPGIFTER
Tillväxtanalys kommunikationsfunktion ansvarar för intern och extern kommunikation. Funktionen arbetar med att stödja organisationens medarbetare i deras kontakter med omvärlden och i arbetet med att kommunicera verksamhetens resultat. Det sker bland annat genom produktion av informationsmaterial, publicering, textbearbetning, kommunikationsplanering och rådgivning. Kommunikationsfunktionen består av kommunikationsansvarig, en kommunikatör med inriktning mot webb och en kommunikatör med inriktning mot produktion.
Vi söker nu en vikarie för Angelica som ska vara föräldraledig. Som kommunikatör med inriktning mot produktion är du ett operativt stöd vid konkreta kommunikationsinsatser och verkar utifrån myndighetens kommunikationsstrategi. Du ansvarar för och samordnar arbetet med produktionen av rapporter, trycksaker och presentationer. Du ansvarar även för Tillväxtanalys grafiska profil och för förvaltning och utveckling av myndighetens mallar i Office samt har kontakt med upphandlade resurser inom området. Att stödja verksamhetens deltagande i konferenser och seminarier ingår också i dina arbetsuppgifter. Dessutom planerar och producerar du texter för myndighetens skriftliga kommunikationskanaler, publicerar på webb och deltar i det löpande informationsarbetet. Verksamhetsdialogen är viktig då du har ett nära samarbete med kollegor och externa parter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom området
• Några års erfarenhet av kommunikations- eller informationsarbete med liknande inriktning
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med layout och trycksaksproduktion
• Mycket god språkkänsla och formuleringsförmåga i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska
• Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt förmåga att vara lyhörd för verksamhetens behov
• God förmåga att ta initiativ, genomföra projekt och nå resultat
• God förmåga att hantera flera uppdrag parallellt och att snabbt sätta dig in i löpande uppgifter och projekt
• God erfarenhet av att arbeta med webb och ser webben som ett arbetsverktyg i vardagen
• Erfarenhet av att arbeta med Adobe Creative Suite, framför allt Photoshop och InDesign, samt Officepaketet.
Erfarenhet av att arbeta i publiceringsverktyget Sitevision är önskvärt, liksom erfarenhet av att arbeta med sociala medier.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationsansvarig Lisa Fritzon
010-447 44 20
Saco Jörgen Lithander
010-447 44 54
Avdelningschef Tina Bylander
010-447 44 13
Tillförordnad avdelningschef Lena Haglund
010-447 44 17