Vik kommunikatör och ansvarig för sociala medier

Vik kommunikatör och ansvarig för sociala medier

Arbetsbeskrivning

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 500 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?

Vi på kommunledningskontoret har en drivkraft som gör oss engagerade. Vi sprider det vidare genom service till allmänheten. Vår kompetens och vårt engagemang bidrar till utveckling och dynamik i hela kommunen. Hos oss både vill och vågar vi varje dag, allt i samhällsnyttans tjänst.

Kommunikationsavdelningen ingår i kommunledningskontoret och arbetar på både strategisk och operativ nivå. I avdelningen ingår Servicecenter där kommunvägledare hjälper den som kontaktar kommunen och Internservice som ger verksamheterna viktiga stödfunktioner till verksamheterna. Dessutom ingår enheten Kultur- och bibliotek i avdelningen.
Vid kommunikationsenheten driver kommunikatörerna den övergripande externa och interna kommunikationen i olika kanaler, ger stöd och råd i mediafrågor och bidrar till att utveckla kommunens varumärke.


Vik kommunikatör och ansvarig för sociala medier

Arbetsuppgifter

Är du driven, engagerad och kreativ? Har du erfarenhet av jobb med sociala medier? Då kanske det är just dig vi söker i rollen som vikarierande kommunikatör och sociala medier ansvarig till Nykvarns kommuns centrala kommunikationsavdelning. Här får du vara med och göra skillnad på riktigt!
Som kommunikatör arbetar du med övergripande uppdrag inom kommunikation för kommunens verksamheter, såsom omvärldsbevakning, projektledning, kriskommunikation, textproduktion och enklare formgivning, både internt och externt i våra olika kanaler.
Du har också huvudansvaret för våra sociala medier: Facebook, Instagram och LinkedIn. Här får du planera, producera och publicera innehåll i våra sociala medier. Vi ser gärna att du är duktig på att skapa film.

Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer

Du som person har ett driv och tycker om att få saker gjorda. Du är nyfiken och inte rädd för att ta ansvar. Du trivs bra att jobba både självständigt och i grupp och har en god social förmåga.


Krav
·        Högskoleutbildning inom media och kommunikation eller liknade.
·        Minst två års erfarenhet av arbete med sociala medier såsom Facebook, Instagram och LinkedIn
·        Erfarenhet av foto, film och redigering
·        Erfarenhet av annonsering i ADs manager och LinkedIn Campaign manager
·        Erfarenhet av InDesign, Premiere, Photoshop


Meriterande
·        Erfarenhet av webbverktyg såsom Sitevision eller liknande
·        Erfarenheter från politisk styrd organisation
·        Erfarenhet av verktyget Apsis
·        Kunskaper i Finska språket

Ansökan

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Läs mer här

Vår hemsida

www.nykvarn.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nykvarns kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 23 maj 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024