OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
Vill du arbeta mitt i händelsernas centrum av den demokratiska processen, i nära samverkan med tjänstepersoner och politiker i kommunens högsta ledning?
Nu söker vi dig som vill arbeta med oss under ett års tid när vår kollega ska vara tjänstledig. Som kommunsekreterare är du spindeln i nätet och har koll på vad som händer i hela kommunen. Tjänsten är placerad på kommunledningskontoret i den administrativa enheten där du arbetar i ett team som förutom dig består av bolagssekreterare, registrator, arkivarier, systemförvaltare och administrativ chef. Du kommer ha nära kontakt och stöd av registrator.
Du kommer även att ha nära kontakt med ordförande i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt kommundirektören.
ARBETSUPPGIFTER
Inom ditt ansvarsområde kommer du att arbeta med att:
• Administrera beredningar och sammanträden för kommunstyrelsen, dess utskott och kommunfullmäktige. Denna arbetsuppgift innebär även viss tjänstgöring kvällstid ca en gång/ månad.
• I vissa fall korrekturläsa texter och skriva underlag till beslut.
• Svara på frågor kopplade till nämndprocessen från medborgare, förtroendevalda och tjänstepersoner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen inom det juridiska, samhällsvetenskapliga eller statsvetenskapliga området och/eller erfarenhet från arbete som nämndsekreterare eller annan tjänst inom offentlig förvaltning i en politisk styrd organisation.
- Du har goda kunskaper om kommunal- och förvaltningsrätt.
- Du har även goda kunskaper i Officepaketet och har lätt att sätta dig in i, för dig nya, digitala system.
- Goda kunskaper i det svenska språket, både skriftligt och muntligt är ett krav.
Personliga egenskaper
Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och driver processer vidare på ett strukturerat sätt. Det är viktigt att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. Du är lyhörd, arbetar smidigt med andra människor och kommunicerar på ett tydligt och konstruktivt sätt. Du måste vara serviceinriktad och tillmötesgående och ha en vilja och förmåga att hjälpa andra. Du ser helheten och tar även i mindre frågor hänsyn till ett större perspektiv med verksamhetens bästa i fokus. Det är viktigt att du är strukturerad och bra på att planera och prioritera ditt arbete efter givna tidsramar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor.
Är du nyutexaminerad och i början av din yrkeskarriär?
Då tror vi att det här jobbet kan vara en bra ingång i arbetslivet för dig.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-241214
VISION Tanja Sjöstrand
026-241100
JUSEK Pia Öström
026-241243
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-24 12 14
Administrativ chef Tommie Floréus
026-241163
EU-strateg Anders Lundell
026-24 02 99
Chef för överförmyndarenheten Ann-Chatrine Hjalmarsson
026-241216