Vik. Kundtjänstmedarbetare

Vik. Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner med 98 000 invånare. Idag är vi cirka 8 000 medarbetare som arbetar med att ge sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö.
Vår verksamhet bedrivs främst inom våra elva förvaltningar. I våra kommunala bolag finns centrala verksamheter som energi, vatten, allmännyttigt boende, näringslivsfrågor, logistik och anläggningar.

Varje dag arbetar vi för att ge Sundsvalls kommuninvånare bästa möjliga service och positiv livsmiljö. Vid Sundsvalls kommuns Servicecenter erbjuder vi stödtjänster till hela kommunkoncernen.

Inom avdelningen Administration arbetar vi med tjänster inom verksamhetsområdena kommunarkiv, kontorsservice och kundtjänst. Avdelningen Administration har i uppdrag att ge service till hela kommunkoncernen.

Inom sektionen Kundtjänst arbetar vi bland annat med att ta emot inkommande samtal till vår telefonväxel och kundtjänst.
Vi rekryterar nu vikarier för att täcka upp för ledigheter över sommaren.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare är du ansiktet utåt. Du ansvarar för att ge god service åt kommunens interna och externa kunder, i direkta möten via telefon och mail. Du arbetar med administrativa arbetsuppgifter i de IT-system som används på sektionen. Du kommer i huvudsak att arbeta i Sundsvalls kommuns telefonväxel med att vidarekoppla samtal eller hjälpa medborgare rätt med andra lösningar för sitt ärende.

Din arbetsplats är i kommunhuset på Norrmalmsgatan 4. Inget arbete sker hemifrån.

Du behöver vara tillgänglig för start i mitten av maj.
Anställningen avslutas enligt överenskommelse. Dock senast 2022-09-30.
Eventuell förlängning kan bli aktuell för ett av vikariaten.

KVALIFIKATIONER
Du som söker:
• har en slutförd gymnasieutbildning.
• har god datavana.
• behärskar svenska och engelska språket väl.

Det är meriterande om du har vana från arbete i telefon samt att arbeta med InAttend eller Attendant Agent.

Du har stor vilja och förmåga att leverera service och ett gott bemötande. Du ser möjligheter i arbetet och har lätt att samarbeta i team. Du har förmågan att arbeta självständigt. Du är flexibel och kan anpassa dig till olika situationer och omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servicecenter
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024