OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Bjurholms kommun spelar du en viktig roll där du varje dag är med och formar vår gemensamma framtid.
I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Inför framtiden behöver vi fler duktiga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla våra verksamheter. Vi står inför många spännande utmaningar och söker dig som kan ta initiativ, brinner för ditt uppdrag och gärna delar med dig av din kunskap.
Tillsammans bidrar vi till en välfärd för Bjurholms cirka 2 450 invånare. I våra verksamheter arbetar omkring 350 personer inom olika yrken och samverkan sker med kommuner inom Umeåregionen. I Bjurholm finns ett gott näringslivsklimat och en god lokal service. Med närhet till vacker natur och aktiviteter inom fritid och kultur är Bjurholm en plats där det är lätt att trivas.
Beskrivning
Personalavdelningen fungerar som en stödfunktion till kommunens verksamheter med uppgift att utveckla och stötta organisationen inom områden som arbetsrätt, lönebildning, rekrytering, ledarskap, arbetsmiljö och rehabilitering.
Vi administrerar lön, arvoden och pension till samtliga anställa samt förtroendevalda i kommunen. Totalt är vi fyra medarbetare bestående av personalstrateg, personalkonsulent, löneadministratör och systemförvaltare. Då vår löneadministratör har planerat att vara tjänstledig under en period söker vi nu en ersättare.
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör arbetar du med alla typer av löneadministrativa uppgifter såsom registrering, beräkning, kontroll och rättning av lön. Att ge stöd till chefer, arbetsledare och medarbetare i lönefrågor samt tillämpning av gällande lagar och avtal är en del av arbetet. I övrigt ingår uppgifter som framtagande av statistiska underlag till utredningar, utförande av diverse beräkningar inom löneområdet och att utfärda intyg på begäran av exempelvis myndigheter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen, gärna med inriktning mot administration. Har du genomgått ett lönespecialistprogram är detta meriterande.
Du har tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration samt erfarenhet av att arbeta med lagar och avtal inom löneområdet. Då arbetet ställer höga krav på struktur, noggrannhet och god serviceförmåga är detta viktiga egenskaper hos dig. Du är trygg i dig själv och i ditt arbete med en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Vi använder oss av löne- och personalsystemet Personec P så om du har erfarenhet av arbete i detta system är det en fördel. I övrigt har du god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Du har också goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Övrig information
Vi erbjuder dig ett gott arbetsklimat med stimulerande arbetsuppgifter där du som medarbetare ges möjlighet till en god balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder friskvårdstid och friskvårdspeng till våra anställda och inom administrationen tillämpas flexibel arbetstid.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden
Välkommen med din ansökan!
Villkor
Vikariat på heltid tom 2021-07-31.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Bjurholms kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.