Vik nämndsekreterare Lomma

Vik nämndsekreterare Lomma

Arbetsbeskrivning

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.

I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Kansliavdelningen är en av fem avdelningar på kommunledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samtliga nämnder, utskott m.m. Avdelningen har också ansvar för ärende- och dokumentadministration, arkiv, juridiskt stöd samt gemensam handläggningsfunktion för överförmyndarna i Lomma, Burlöv, Kävlinge och Staffanstorp.

Kansliavdelningen söker nu en vik nämndsekreterare under 2023.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare har du ett nära samarbete med nämndens ordförande, förvaltningschefen och andra tjänstepersoner. Arbetet innebär bland annat att du är ansvarig för att planera möten, förbereda kallelser och föra protokoll vid utskotts- och nämndsammanträden. Du spelar en viktig roll i ärende- och beredningsprocessen och också i utvecklingsarbetet kopplat till processerna. Lomma kommun har en centraliserad nämndsekreterarorganisation bestående av kommunsekreteraren och tre nämndsekreterare och du kommer att arbeta nära dina kollegor i teamet. Kvällsarbete förekommer i samband med nämndsekreteraruppdraget. Vid sidan av sekreterarskapet och utvecklingsarbete gällande nämnd- och ärendeprocessen, kommer under året arbetet med förberedelserna inför valet till Europaparlamentet 2024 att pågå.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha kunskaper om kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighet- och sekretesslagen.

Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Du har också god digital kompetens. Du är serviceinriktad, ordningsam och har lätt för att samarbeta och kunna skapa förtroendefulla relationer med tjänstepersoner, förtroendevalda och allmänhet.

För att lyckas i uppdraget är du som person strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Det händer att förutsättningarna ändras snabbt i verksamheten. För att bli framgångsrik tror vi därför att du samtidigt har förmågan att prioritera, ta egna initiativ och att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Har du erfarenhet av administrativt arbete från offentlig verksamhet eller av valarbete är detta meriterade.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning tom 31 december 2023.

Intervjuer sker den 18 och 20 januari 2023.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag.

I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lomma kommun, Kansliavdelningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 17 januari 2023

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024