OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret finns i Stadshuset och är kommunstyrelsens tjänstemannastab. Kontorets roll är att utgöra ett professionellt ledningsstöd till kommunstyrelsen och att vara kommunstyrelsens förlängda arm. Kommunledningskontoret är organiserat i fyra ansvarsområden, kansli- och information, utveckling, konsult- och service och näringslivskontor. Konsult- och serviceavdelningen består av tre funktionsområden, ekonomi, personal och IT. Kommunledningskontoret ska bistå kommunstyrelsen med att leda, samordna och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Det handlar om att företräda helheten och att kommunicera övergripande riktlinjer och mål och att aktivt stödja och driva verksamheten mot dessa mål. Kontoret ska vidare medverka till en fortlöpande utveckling och anpassning av verksamheten som ger tidiga och klara signaler. På personalenheten arbetar 14 personer med personalfrågor och löner. Vi söker en VIK. PERSONALSEKRETERARE Ref nr 2007.019/KLK Arbetsuppgifter Du kommer att utifrån Din specialistroll verka som internkonsult till kommunstyrelsens förvaltningar inom hela PA-området med tyngdpunkt på arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor, jämställdhetsarbete, hälso- och rehabiliteringsfrågor. Du kommer att samarbeta med kommunens övriga personalspecialister, bl.a. i kommunövergripande projekt. I tjänsten ingår även pensions-, försäkrings- och hem-PC-handläggning. Kvalifikationer Vi söker Dig som har lämplig högskoleutbildning med inriktning mot PA-området. Erfarenhet av självständigt personaladministrativt arbete är meriterande. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla kontakter. Dina personliga egenskaper skall kännetecknas av engagemang och handlingskraft.