OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemanningscentralen söker nu en rekryterare till ett föräldravikariat under ett år. Bemanningscentralen tillgodoser socialtjänsten samt skola och barnomsorg med vikarier för kortare vakanser. Till bemanningscentralen finns ca 400 vikarier kopplade.
Arbetsuppgifter
Som rekryterare på bemanningscentralen är du ansvarig för samtliga delar av rekryteringsprocesserna gällande vikarier till förskolan, skolan, stöd och omsorg, hemtjänsten och särskilt boende. Du driver självständigt hela rekryteringsprocessen, från kravprofilsframställning till anställning. Du arbetar med både operativa och strategiska frågor kopplade till rekryteringen av vikarier. Tjänsten innebär mycket samarbete med flera olika personer och delar av organisationen och du blir på så sätt ”spindeln i nätet” för rekryteringsprocesserna av våra vikarier.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning personalvetenskap eller liknande. Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering är meriterande. Som person är du utåtriktad, positiv och flexibel. Du är en god människokännare och har lätt för att skapa goda relationer och vara ambassadör för Tranås kommuns arbetsgivarvarumärke.
Kontaktpersoner
Sandra Eriksson, Enhetschef Bemannigscentralen
sandra.eriksson@tranas.se
0140-683 69
Annelie Ekeblad, HR-konsult Socialtjänsten
annelie.ekeblad@tranas.se
0140-681 08
Elisabeth Mahrs, HR-konsult Barn- och utbildningsförvaltningen
elisabeth.mahrs@tranas.se
0140-684 37
Fackliga representanter
Fackliga representanter nås via Tranås kommuns växel 0140-68100
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.