OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en härlig arbetsgrupp på Vuxenenheten!
Individ- och familjeomsorgen är en av fyra sektioner inom socialförvaltningen i Tranås Kommun. Inom Individ-och familjeomsorgen finns Vuxenenheten, Barn- och familjeenheten, Familjeverksamheten, Försörjningsstödsenheten, Arbetsmarknadsenheten, Rås gård och öppenvård inom missbruk – Vuxenteamet.
Vuxenenheten består av en resurssamordnare, en avgiftshandläggare, 4 socialsekreterare som leds av en 1:e socialsekreterare och 11 biståndshandläggare som leds av två gruppledare samt en enhetschef. Områdena inom Vuxenenheten är: Äldreomsorg, Funktionshinder (LSS och SoL) och Vuxen-myndighet (beroendeproblematik och övrig psykosocial problematik). Vi genomför våra utredningar utifrån IBIC och använder idag verksamhetssystemet Magna Cura, men kommer att gå över till Pulsen Combine under 2020/2021.
Vuxenenheten har vunnit pris för sitt arbete med arbetsmiljön på arbetsplatsen, vilket är ett arbete som kommer att fortgå med förhoppningar om att se ytterligare goda resultat. Som ny hos oss erbjuder vi en bra bredvidgång utifrån din tidigare erfarenhet. Du välkomnas in i en arbetsgrupp som är måna om att ha en god gemenskap där vi stöttar varandra. I Tranås kommun arbetar vi utifrån Ledstjärnan: kunden i centrum, kvalité i varje möte och ser möjligheterna.
ARBETSUPPGIFTER
En stor del av arbetet går ut på att lösa problem och svara på frågor från äldre, funktionsnedsatta, anhöriga, biståndshandläggare, interna- samt externa kollegor inom områden som fakturering och avgifter för de insatser socialtjänsten tillhandahåller. Du kommer också att vara ansvarig för boendesamordningen gällande särskilt boende (SÄBO). Enhetschefen behöver ha kontroll på enhetens ekonomi och för detta krävs en nära och effektiv arbetsrelation mellan enhetschef och resurssamordnare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad högskoleutbildning inom relevant område och gärna erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Du har god kunskap av målgruppen inom Individ- och familjeomsorgen, äldre och funktionsnedsättning. Genom tidigare arbete har du erfarenhet av fakturahantering, fått kunskaper om socialförvaltningens avgiftssystem samt erfarenhet inom dokumentationssystemen. Som person har du en väl utvecklad analytisk förmåga, har en god struktur i arbetet samt har en god förmåga att arbeta proaktivt. Du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och har öga för detaljer.
Du har en god datavana.
ANSTÄLLNING
Vikariat med tillträde juni/juli 2020 med varaktighet minst 12 månader
Heltid
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget HR-Manager. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via HR Manager genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
KONTAKT
Angelica Freeman, enhetschef, angelica.freeman.ifo@tranas.se 0140-685 61