OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Beskrivning
Vi söker nu en vikarierande samordnare till Enskededalens dagverksamhet med inriktning demens och Personligt stöd inom avdelningen för äldreomsorg under tiden vår samordnare kommer att arbeta som tillförordnad enhetschef i verksamheten.
Vikariatet gäller perioden april 2021 till och med maj 2022 med möjlighet till förlängning.
Som samordnare delar du kontor med enhetschefen. Kontoret är beläget i vackra Enskededalen, i samma lokal som dagverksamheten och samma hus som vård- och omsorgsboendet Hemmet för gamla.
Arbetsuppgifter
Som samordnare ställs höga krav på flexibilitet, administrativ kunskap och samarbetsvilja då du kommer arbeta nära enhetschef, personal samt ansvara för administration kring allt som berör bemanning och personalplanering för båda verksamheterna.
Arbetsgrupperna består av tre tillsvidareanställd personal på dagverksamheten och ca åtta PAN/hökanställda personliga assistenter samt ett tiotal timanställda ledsagare- och avlösare som samtliga arbetar hos respektive brukare.
I dina arbetsuppgifter ingår även bokning av personal, att godkänna semester som är kortare än en vecka samt schemaläggning av vikarier vid jul- och sommarsemestrar och andra längre ledigheter. Du kommer även administrera sjuk- och frånvarorapportering i lönesystemet och kontrollera månadsrapporter för personlig assistans och administrering kring dessa.
I ditt uppdrag ingår att stödja dagverksamheten i den dagliga planeringen och fördelningen av arbetet vid morgonrapporten samt att hoppa in i verksamheten vid behov. Du kommer också ansvara för kontakten med familjer och biståndshandläggare inom avlösning- och ledsagning.
Slutligen kommer du arbeta med arbetsuppgifter på uppdrag av enhetschefen samt rapportera, informera och hålla enhetschefen underrättad i personal- och verksamhetsfrågor.
Kvalifikationer
Vi söker Dig med undersköterskeutbildning och/ eller dokumenterad erfarenhet av samordnararbetet. Vidare krävs god svenska i tal och skrift och datavana.
Du har kunskap inom Parasol, Excell, inköpssystem samt arbete med personlig assistans och dagverksamhet för personer med kognitiv svikt.
Du tar egna initiativ och kan omsätta din erfarenhet och kunskaper i idéer och utvecklingsarbete. Vidare har du god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa relationer med dina kollegor, medarbetare och de vi finns till för.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.