OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
På Socialkontoret i Motala handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Vi är en arbetsplats med ca 100 anställda, både män och kvinnor i varierande ålder och antal år i yrket. Vi eftersträvar en arbetsplats med rättssäker handläggning för våra klienter/brukare och en god arbetsmiljö för våra anställda.
Vår vision är att alla ska känna sig nöjda i kontakten med oss.
För att skapa arbetsglädje, god kvalitet i arbetet och en bra arbetsmiljö erbjuder vi tydligt ledarskap, en tydlig och känd lönepolitik, trevliga och ändamålsenliga lokaler, en säker arbetsplats, rotationsmöjlighet, årsarbetstid och en atmosfär av erkännande och uppriktighet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu vik sektionschef och sakkunnig. Tjänsten är delad där ena delen avser sektionschef där du ansvar för administrativa gruppen. I den ingår bl. a. reception, lokalt arkivarbete, fakturahantering och arbete med säkerhetsfrågor inom kontoret.
Som sektionschef har du ett helhetsansvar för verksamheten, vilket innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ansvaret innebär att du utifrån styrdokument och ekonomiska förutsättningar formulerar och omsätter visioner och mål i din verksamhet som en del i Socialförvaltningens organisation.
I den andra delen av arbetet fungerar du som sakkunnig gentemot verksamhetens ledning. Du är aktiv i det lokala kvalitetsarbetet men har också uppgifter så som statistikuppföljning och rapportering till exempelvis IVO. Även olika utredningsuppdrag ingår i uppdraget. Tjänsten ställer krav på nära samarbete med samverkansparters såväl internt som externt.
Du ingår i socialkontorets ledningsgrupp och har ett gemensamt ansvar för helheten tillsammans med övriga chefer.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för uppdraget. Det är meriterande om du har ledarerfarenhet med verksamhet, budget och personalansvar. Det är också meriterande om du har erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten och kunskaper inom områdena statistik, administration och arkivering.
Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tänker strategiskt och du har ett förhållningssätt som tillför entusiasm och energi i arbetsgruppen samt har förmåga att skapa delaktighet och samsyn kring frågor.
Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, du fokuserar på resultat samt har en förmåga att arbeta med komplexa frågor som kräver analysförmåga.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du är van dataanvändare och ser inga problem med att lära dig nya datasystem snabbt. Det är meriterande om du har arbetat i VIVA eller liknande verksamhetssystem tidigare.
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Franzén
0141-22 50 00 (vx)
Tuulia Helttunen
0141-22 50 00 (vx)
Katarina Persson
0141-22 50 00 (vx)
Kerstin Lindvall
0141-22 50 00 (vx)
Virve Pasanen
0141-22 50 00 (vx)
Persson, Katarina
Hans Liljedahl
0141-225345
Hans Liljedahl Sektionschef
0141-22 53 45
Magnus Gustavsson
0141-22 50 00 (vx)
Monika Hahn
0141-22 50 00 (vx)