OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Högskolebiblioteket och infrastruktur i form av byggnader och nätverk erbjuder vi bland annat studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.
På avdelningen Studentstöd och service, arbetar vi med studentnära frågor såsom studie- och karriärvägledning samt studenthälsa.
Avdelningen ansvarar även för driften av Jönköping Universitys Service Center, till vilket vi nu söker Vik. servicekoordinator.
Vad erbjuder vi dig
På Service Center är vi ett positivt och serviceinriktat team som erbjuder studieadministrativ service. Vi arbetar bland annat med ärendehantering och är behjälpliga för våra besökande i receptionen, så som genom utlämning av JU-kortet, vägvisning, hittegods, p-tillstånd mm. I rollen ingår försäljning och hantering av profilprodukter, kompendier, studieresor samt underhåll av information (tryckt material, webbaserad, info på monitorer, etc).
Vad söker vi
För att lyckas i rollen, ser vi att du behöver trivas med att vara en del av ett team och verka för att teamet ska utvecklas. Du är serviceinriktad, nyfiken, flexibel och att trivas med en varierad arbetsbelastning är viktiga personliga egenskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har kandidatexamen inom lämpligt område såsom studievägledning, beteendevetenskap, IT eller administration. Alternativt har du minst två års relevant erfarenhet av att arbetat med stöd och service såsom exempelvis kundtjänst, reception eller helpdesk.
Vi ser också gärna att du har:
- goda kunskaper om högre utbildning och högskolans styrsystem
- arbetat med studieadministrativa system såsom Ladok, Kursinfo, Kronox m.fl
- arbetat inom en samordnad servicefunktion såsom helpdesk eller kundtjänst
Hos oss får du möjlighet att möta studenter och personal från olika delar av världen, och tjänsten ställer krav på att du har mycket goda språkkunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska.
Information
Anställningen är ett vikariat på heltid med start enligt överenskommelse t.o.m. 2022-09-15
Arbetstidsvillkor: Reglerad arbetstid, flex
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-04-25
Ansökningarna kommer att hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Bilagor föredras i PDF-format.
Ansökan ska innehålla:
- Personligt brev
- CV
- Referenser
Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på www.ju.se