OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Säbyskolan är en F-9 skolan som ligger centralt i Salems kommun. Vi har cirka 450 elever och vi är runt 60 personer som arbetar i skolan. Som grund till vårt arbetet har vi visionen: Glädje som grund, Ordning som stöd och Kunskap som mål.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver en skoladminstratör för ca sju månader, från november 2017 till juni 2018, innan vår ordinarie administratör är åter i tjänst. Dina uppgifter på expeditionen består bland annat i att sköta all elevadministration med t.ex. klasslistor, betygshantering och SCB-statistik. Du har hand om anställningsavtal och frånvarorapportering för personalen. Du kommer att ansvara för viss vikarietillsättning. Du är ansiktet utåt genom service för inkommande samtal till och besök på skolan och du är en viktig person för information och frågor internt för all personal och elever. Du arbetar i tätt samarbete med rektor och övrig skolledning. Du har ansvar för fakturahantering. Administration av elev-och personaldatorer kan även bli aktuellt.
I tjänsten ingår hantering av flera administraiva system som exempelvis Shoolsoft, Agresso, Hypergene.
Kvalifikationer
Du är strukturerad, serviveminded, noggrann, rapportsäker och har ett öppet sinnelag. Du har lätt för att kommunicera med människor av alla slag. Du inger förtroende. Du slutför givna uppdrag och har stor förmåga att arbeta självständigt såväl som i samarbete med personer som du kommer i kontakt med. Du klarar av att arbeta under peroder med hög arbetsbelastning. Du är väl bevandrad i olika administrativa system och IT. Du är IT-kunnig.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad t.o.m. juni 2018
Heltid/deltid
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2017-11-30
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund