OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandviken är en modern kommun i Gästrikland, med gamla anor från järnbrukens tid. Bygden runt Sandviken kallas ibland Erskine-land, och bjuder också på ett rikt friluftsliv med bland annat Kungsbergets skidanläggning, Högbo Bruks friluftsområde och Storsjöns vatten. Goda utbildningsmöjligheter och närhet till kultur och nöjen, liksom en expanderande tjänste- och handelssektor i världskoncernen Sandvik AB s kölvatten är några av kännetecknen. Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social- och kulturell tillhörighet, trosuppfattning eller sexuell läggning. Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun består av sex olika funktionsindelade verksamheter: Barn- och familjeenhet 0-12 år, Ungdomsenhet 13-19 år, Vuxenenhet, Ekonomienhet, Familjerättsenhet samt Sandvikens familjecenter. Enheterna som var och en leds av en enhetschef, samarbetar för att finna gemensamma lösningar för att stödja människor som är i behov av individ- och familjeomsorgens insatser. IFO handlägger dessutom serveringstillstånd samt ansvarar för kommunens alkohol- och drogförebyggande arbete. Vi ansvarar också för POSOM och boende för ensamkommande flyktingbarn. Totalt finns cirka 90 personer verksamma inom IFO:s olika verksamheter. Barn- och familjeenheten består av nio socialsekreterare varav en gruppledare, två socialassistenter och två familjehemssekreterare. Vår målgrupp är barn 0 - 12 år och deras föräldrar och nätverk. Vi arbetar utifrån ett nätverksorienterat synsätt och prioriterar insatser på hemmaplan. BBIC (Barns behov i centrum) har implementerats i verksamheten under 2007. ARBETSUPPGIFTER Att enligt aktuell lagstiftning och BBIC-modellen utreda och bedöma barns, 0-12 år, och föräldrars resurser och behov. I din uppgift ingår även att motivera till och besluta om lämpliga biståndsinsatser samt att följa upp dessa. KVALIFIKATIONER Socionomutbildning samt erfarenhet från socialtjänstens barn- och/eller ungdomsvård. Du skall ha stort engagemang för och kunskaper om barn som far illa och vara intresserad av att arbeta nätverksinriktat utifrån ett systemiskt synsätt. Du skall ha kunskap om och förmåga att tillämpa gällande lagstiftning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du har lätt för att samarbeta såväl som att arbeta självständigt. Eftersom dokumentation är en viktig del av arbetet skall du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05