OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ och familjeomsorg/Vård och omsorgsförvaltningen
Nu söker vi
Vik. Socialsekreterare Ensamkommande barn/ungdomar
Ange ref.nr: 43/2016 von
Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser.
En av våra duktiga medarbetare kommer att vara föräldraledig och därför söker vi en socialsekreterare med ett genuint intresse för målgruppen ensamkommande flyktingbarn. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med en stabil arbetsgrupp som har roligt tillsammans och arbetet kännetecknas av omväxling, stimulans, inflytande, korta beslutsvägar och ett gott samarbete.
Arbetsuppgifter
Som socialsekreterare för ensamkommande ungdomar kommer du att utreda och följa upp insatser för de ungdomar som anvisas till Heby kommun. Parallellt med placeringen utreder du omständigheterna kring att ungdomen befinner sig ensamt utan vårdnadshavare i Sverige och vad det innebär för den enskilda ungdomen. Du har ansvar för att vårdplaner och genomförandeplaner arbetas fram för ungdomens utveckling på kort och lång sikt tillsammans med ungdomen och alla vuxna som finns runt barnet/ungdomen.
Du kommer ingå i ett team med 3 socialsekreterare och 1 familjehemssekreterare. Du har stöd av en 1:e socialsekreterare i det dagliga arbetet, vägledning i grupp varje vecka och utöver det kan du även vända dig till dina kollegor som stöttar dig.
Vi är måna om ett välstrukturerat arbetssätt, en hög kunskapsnivå och ett engagemang i ett aktivt utvecklingsklimat.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande utbildning som uppfyller Socialstyrelsens krav samt har erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården. Vi förutsätter att du är en empatisk person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Eftersom skrivande är en stor del av arbetet är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder Procapita som handläggningssystem.
Då bilkörning förekommer i tjänsten är körkort ett krav.
Utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister kommer att begäras.
Vi erbjuder Dig bland annat:
- Ett meningsfullt arbete i en liten kommun med goda pendlingsmöjligheter
- Extern handledning och kompetensutveckling
- En arbetsplats medarbetarna kan rekommendera. Vi lämnar gärna ut referenser bland våra medarbetare som kan berätta om hur det är att arbeta hos oss!
Varaktighet/Arbetstid
Arbetstid: Heltid
Varaktighet: Visstidsanställning t.o.m. juli 2017 med möjlighet till förlängning.
Tillträde: Under augusti 2016 eller tidigare enligt överenskommelse
Lön
Individuell lönesättning tillämpas.
Upplysningar lämnas av
Enhetschef Anna Pierrou 0224-360 49
Socialsekreterare Mathilda Nyberg 0224-362 25
Fackliga företrädare
SSR - Carolin Kaspersen, 0224-362 07
Vision - Mattias Lundin, 0224-361 83
Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr 43/2016 von och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se
Sista ansökningsdag: 2016-04-29
Vi kommer att kalla till intervju löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.