OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med snart 60 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet. Mer information finner du på vår hemsida. Arbets- och familjestödsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i funktionsindelade avdelningar bestående av mottagning, arbetsmarknads-/ekonomi- och integrationsärenden, familjeärenden och vuxenärenden. Till detta kommer även en administrativ funktion. Vår ordinarie systemförvaltare kommer att vara föräldraledig under 2010-04-01--2010-12-31. Vi söker en medarbetare som har erfarenhet av IT-stöd inom socialtjänsten, främst Individ och familjeomsorg. ARBETSUPPGIFTER I huvudsak innebär tjänsten att vara systemförvaltare av vårt verksamhetssystem inom Individ och familjeomsorgen. Systemförvaltaren svarar för utbildningsinsatser till användare samt internt verksamhetsstöd beträffande systemet Viva. För närvarande håller förvaltningen på att implementera detta system och det beräknas vara i full drift under våren 2010. Dessutom ansvarar befattningshavaren för förvaltningens externa och interna information. KVALIFIKATIONER Du bör ha lämplig akademisk utbildning. Du skall ha erfarenhet från arbete i kommunal socialtjänst, gärna med inriktning av arbete med IT. Du skall ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.