Vik undersköterska välkomnas till akutmottagningen!

Vik undersköterska välkomnas till akutmottagningen!

Arbetsbeskrivning

Akutmottagningen har hand om akuta sjukdomstillstånd och olycksfall som inte kan tas om hand på hälsocentralen. På Östersunds sjukhus har vi en akutmottagning som är öppen dygnet runt, årets alla dagar. Du som vill jobba på länets enda sjukhus, gillar snabba tempoväxlingar med stor variation, att jobba i team med andra medarbetare och vill utvecklas i din profession kommer att trivas på vår akutmottagning!
Varje år tar vi emot ca 40 000 akut vårdsökande patienter i alla åldrar. Förutom ett väl utbyggt system för triage är verksamheten indelad i kirurgi-, ortopedi-, och medicinteam samt observationsplatser. Under jourtid tar vi även hand om patienter inom barn-, gyn-, öron- och ögonkliniken.

Teamarbete är en viktig del av verksamheten och består av undersköterskor, sjuksköterskor, medicinska sekreterare samt läkare som bemannas av respektive klinik.

Vi strävar alltid efter att ge en god och säker vård och ett professionellt bemötande. Vi jobbar ständigt med förbättringar och för att utveckla mottagningen för ökad patientsäkerhet genom ett personcentrerat arbetssätt för att möta patientens behov på bästa sätt.
Din introduktion på arbetsplatsen anpassas utifrån vilken erfarenhet du har sedan tidigare, vanligtvis under fyra veckors inskolning.



ARBETSUPPGIFTER
Som undersköterska på akutmottagningen kommer du att arbeta i team. Arbetet är varierande och vårdintensivt med ett snabbt patientflöde och mycket egenansvar. Fokus läggs på basal omvårdnad, övervakning, kontroller av vitala parametrar och observation. Vi har ett varierat arbete, från det enskilda patientmötet till att vara en aktör i sjukhusets katastroforganisation.
På akutmottagningen kan du alltid se fram emot nya utmaningar!



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet. Erfarenhet av medicin, kirurgi och ortopedi är meriterande liksom provtagningsvana och gipskunskap.

För att du ska trivas hos oss är du trygg i din yrkesroll och trivs med att den ena arbetsdagen inte behöver vara den andra lik. Som medarbetare på akutmottagningen arbetar du självständigt med stort egenansvar. Du har förmåga att snabbt ställa om vid olika situationer, kan självständigt ta ansvar för att prioritera mellan olika arbetsuppgifter, ta egna initiativ och fatta beslut i svåra situationer. Du har god förmåga att kommunicera, vara lyhörd för din omgivning liksom att samarbeta med kollegor. Du trivs med att vara tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Arbetet kräver att du är stabil och kontrollerad i stressiga situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika och roliga aktiviteter.

Urval till intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Ågren
063-15 31 74
Enhetschef Carina Bouvin
063-15 31 73
Områdeschef Anita Secher
063-15 54 51
Enhetschef Akutmottagningen Christina Larsson
063-15 45 33
Enhetschef Pia Iwars
063-154838
Enhetschef Britt-Marie Stolth
063-15 30 26
Enhetschef Helena Ivansson
063-15 30 23
Enhetschef Lars Salomonsson
063-15 31 72
Enhetschef Christel Nord

Enhetschef akutmottagningen Christine Jonsson
063-153838

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Område Akutvård
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2021
  • Ansök senast: 6 april 2021

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024