OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledningskontorets kansliavdelning utgör kommunens enhet vars uppdrag är att fungera som kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sekretariat. Avdelningen hanhar även administrationen kring miljöberedning, jämställdhetsberedning, valberedning, valnämnd samt handikapprådet. Ansvarar för överförmyndarverksamheten. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Kommunstyrelsens ledningskontor, kansliavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår i första hand att vara sekreterare i kommunfullmäktiges jämställdhets- och miljöberedningar samt tillhörande ärendeberedening. Du kommer även att fungera som back up till kommunsekreteraren samt att vara behjäplig med andra administrativa uppgifter inom kansliavdelningen. Du kommer också på uppdrag ansvara för kvalificerande utredningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har intresse för samhällsfrågor och erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation. Du ska ha lätt att samarbeta och är flexibel samtidigt som du måste vara beredd att ta ansvar och att arbeta självständigt. Du bör ha högskole- eller universitetexamen med statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Kunskap om offentlig rätt och genusvetenskap är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förskolechef Lotta Jern
0586-610 80
Lärarförbundet, Märith Andersson
0586-620 31
Rektor Elisabet Nielsen
0586-617 60
Områdeschef Maria Malmsten
0586-614 09