Vikariat 6 månader inom personlig assistans

Vikariat 6 månader inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan!




Jag är en kvinna i 40 års åldern som har down syndrom och en grav utvecklingsstörning.

Jag bor i en egen lägenhet och har assistenter hos mig dygnet runt. Just nu behöver jag en vikarie under en period om cirka 6 månader med möjlighet till förlängning och tjänstegraden är mellan 85-90%. Tillträde sker under februari månad eller enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning:

Jag är på daglig verksamhet 4 dagar i veckan och jag har en aktiv fritid. Några fritidssysselsättningar är att umgås med min familj, att rida och bada.  Jag har inget tal men jag förstår vad du säger och hos mig använder vi oss utav kroppsspråk, pictogram tillsammans med ett fåtal tecken. Jag behöver en assistent som kan hjälpa mig med handräckning, att sköta hushållet och min personliga hygien.

Du kommer att ingå i ett team tillsammans med fyra andra assistenter men under dina arbetspass jobbar du ensam men med viss dubbelbemanning under delar av veckan. Arbetet är förlagt både under dag-, kvällstid, nattetid och helger. Du kommer att arbeta journätter och ofta långa pass när du väl jobbar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är genuint intresserad av att arbeta med personer som lever med down syndrom.

Personlig lämplighet är viktig i arbetet, vi vill att du som söker är ansvarsfull, pålitlig, lyhörd och flexibel. Ditt bemötande behöver präglas av respekt för den enskildes behov och önskemål samtidigt som du behöver kunna ta egna initiativ och sätta gränser.  

För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att kunna utföra vårddokumentation, erhålla medicindelegering samt för att kunna kommunicera med brukaren.

Vi söker dig som är utbildad boendehandledare eller barnskötare, alternativt att du har en annan utbildning med inriktning omsorg eller socialt arbete. Erfarenhet av omsorgsarbete eller socialt arbete är meriterande. Du ska ha fyllt 18 år.

B-körkort är ett krav.

För oss som arbetsgivare är medarbetarna vår viktigaste resurs. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med varierande arbetsinnehåll, Positiv stämning med trevliga arbetskamrater. Inom vår organisation tror vi på allas lika värde och eget ansvar. Anställning sker löpande.

Välkommen med din ansökan

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb