Vikariat Bemanningsassistent, äldreomsorg 80-100% 20161201-20170831 .

Arbetsbeskrivning

Vi söker en person till Mönsteråskommuns bemanningsenhet inom äldreomsorgen.
På bemanningen arbetar tre bemanningsassistenter. Lisa går på föräldraledighet där av detta vikariat.
Arbetet består i korttidsrekrytering av vikarier, administrera/skapa schema, kontrakt och att kontrollera löner innan de går vidare till personalkontor.

Från och med 2017-01-01 ( vi har redan börjat i mindre omfattning) jobbar vi även med att installera lås och larm i enskilt hem då vi sammangår med befintlig larm och lås organisation och blir parallellt med vårt bemanningsuppdrag en teknikgrupp. Det innebär praktiskt arbete där vi monterar och installerar.



ARBETSUPPGIFTER
En dag på bemanningsenheten börjar 06,45 med att ta emot sjukanmälningar från den kommunala äldreomsorgens alla 30 enheter (äldreboenden och hemtjänstgrupper). Rekrytering påbörjas omedelbart med hjälp av vårt bokningssystem- Win Las och telefonpåringning. Vi lägger in arbetspass som skall lösas i bokningssystemet (sjukskrivningar, vak, extrabemanning osv.).
Omplanering måste i bland ske i flera led för att bemanna alla enheter och i detta arbete krävs lösningsfokuserat förhållningssätt och samverkan- detta måste ses som en utmaning av dig som söker annars kommer du att uppleva jobbet som mycket stressigt. Ett mycket gott bemötande i kundkontakten eftersträvas.
Enheterna som vi bemannar har verksamhet dygnet runt.
Mellan kl 10-13 tas samtal emot från personal i verksamheten gällande schema, administration kring lön, arbete med schema eller annat. Det mesta som administreras kring ordinarie personal görs i Heroma (personal och löneadministrativt program). Efter kl 13,00 ( och löpandes där för innan) jobbar vi med att lösa sjukskrivningar, vak eller annat som gäller kvällen eller påföljande morgon kombinerat med övrig administration.

KVALIFIKATIONER
Erfarenhet från arbete i äldreomsorg eller annan dygnet runt verksamhet.
Mycket gott bemötande, datorvana, stresstålighet. Schemakunskaper.
Flexibilitet i arbetstider - vi har flexibel arbetstid och är kvar på arbetet tills vi har bemannat alla enheter.

Tillträde 2016-12-01 eller enligt överenskommelse. Det som vi främst fokuserar på är att introduktion är genomförd till mitten av december.
Vikariatet är på 80% med trolig uppökning till 100%, beslut om detta väntas.

Du behöver ha god erfarenhet av verksamhetsområdet eftersom Det är Du själv som många gånger måste finna på lösningar i situationer där det ter sig som om ingen finns tillgänglig för arbete. Du jobbar på uppdrag av äldreomsorgens enhetschefer.
Vi har fantastiska medarbetare i vår verksamhet som är flexibla och hjälper dig i ditt arbete att bemanna de pass som saknas. Du samordnar och skall ta tillvara mångas olika intresse och möjligheter i rekryteringen. Du behöver ha en mycket god förmåga att bemöta och tala med människor och i vårt fall främst då över telefon.
Vi strävar efter att få en god dialog med de som ringer till oss. Att den som ringer till oss får en god upplevelse av telefonsamtalet som, av arbetsbelastningsskäl, många gånger är korta och många.
Du måste gilla att ha "många bollar i luften" då vi har mycket på gång samtidigt.
Du behöver vara positiv, framåtsträvande, ordningsam och ha engagemang och vilja till att finna lösningar.
Besitta goda kunskaper kring att göra arbetsscheman.

Mycket goda referenser krävs vad gäller flexibilitet, effektivitet, kreativitet till att finna på lösningar, gott bemötande.
Du ska ha lätt för att få saker ur händerna dvs effektivt och i snabbt tempo färdigställa arbetsuppgifter.
Att andra lätt får förtroende för dig och att du i samverkan skapar goda relationer.
Datorvana, lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter med en positiv inställning. Du fokuserar på lösningar utan att stanna i analys och problematisering.
Stor vikt lägges vid personlig lämplighet.

Tveka inte att söka om du känner att det är dig vi söker.
Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Mönsterås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Brauer
0499-17813
Fackl org kan nås genom kommunens växel
0499-170 00
Åsa Lindén
0499-17844
Eva Augustsson
0499-171 03
Lina Fransson
0499-170 00 vx
Avdelningschef Cecilia Brauer
0499-17813
1:e soc sekr Vuxen Åsa Lindén
0499-17844
Flyktingsamordnare Annica Svensson
0499-17832
Enhetschef Jenny Ljungman
0499-17020
Flyktingföreståndare Lina Fransson
0499-170 00 vx

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mönsterås kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Månadslön
  • Deltid. 80% 32.00/40.00 Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2017-08-31 .
  • Publicerat: 13 oktober 2016

Besöksadress

Kvarngatan 2 MÖNSTERÅS
None

Postadress

Box 54
Mönsterås, 38322

Liknande jobb


Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

18 december 2024

Undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänst

18 december 2024

Undersköterska till Safiren - boende för barn

Undersköterska till Safiren - boende för barn

18 december 2024