OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en riktig servicestjärna på jakt efter meriterande erfarenhet inom logistik, service och administration?
Är du dessutom en person som drivs av utveckling samt trivs i en roll med många kontaktytor och högt tempo så kan detta vara det perfekta jobbet för dig! OMYA i Malmö söker nu efter en Customer Service & Logistics Assistant för ett vikariat på 4 månader med start 1a Maj. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Service & Logistics Assistant på OMYA i Malmö kommer du att bli en nyckelspelare för att leverera högsta service till OMYAs kunder på den nordiska marknaden, men med fokus på framförallt Sverige och Danmark. Du kommer att ingå i ett dynamiskt och engagerat team på 5 personer där samarbete, vilja att ständigt lära sig mer och energi är tre ord som präglar teamet. Du kommer att arbeta med kundkontakt och orderadministration samt hantera hela flödet från det att en order kommer in och registreras i SAP till att stötta upp vid fakturering.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande kundkontakt
* Orderadministration och orderregistrering i SAP
* Bokning av transporter
* Koordinering internt samt löpande kontakt med kollegor och samarbetspartners
* Hantering av fakturaärenden
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial examen, med fördel inom transport, logistik, ekonomi eller service management
- Har erfarenhet av att arbeta inom service, logistik eller administration
- Har en god datorvana och är inte rädd för att använda telefonen som arbetsverktyg
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då du kommer att arbeta på båda språk dagligen.
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP eller liknande
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Noggrann
- Strukturerad
- Initiativtagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Omya är en av världens ledande tillverkare av industrimineral – främst fyllmedel och pigment som härrör från kalciumkarbonat och dolomit – och är också en global distributör av specialkemikalier. Omya erbjuder en mängd lösningar som bidrar till kundernas konkurrenskraft och produktivitet inom säljsegmenten Construction, Paper & Board, Polymers och Envitonmental Solutions. Omya grundades i Schweiz år 1884 och har idag med 9000 anställda en global närvaro på mer än 175 platser i över 50 länder.
För att möta de grundläggande behoven hos nuvarande och kommande generationer, har Omya åtagit sig att genomföra principerna för en hållbar utveckling på alla nivåer i företaget och skapar mervärde genom produkter och tjänster som utvecklats på ett ansvarsfullt sätt. De flyttade in i nya fräscha lokaler under 2021 i centrala Malmö vid Södertull.
För att läsa mer om företaget, klicka här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231