OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på First Hotel Grand i Falun söker dig som vill jobba som Front Office Manager – Receptionschef.
För oss är det mycket viktigt att du som person är engagerad, utåtriktad och har en bra förmåga att coacha personal och skapa en positiv och bra arbetsplats för dina anställda. Du är bra på att organisera en verksamhet och att ha flera bollar i luften samtidigt. Som person brinner du för service och möte med människor då vi sätter lika stort värde på såväl intern service som gästservice. För oss är det viktigt att du känner stort ansvar för din reception, är professionell i mötet med gäster och kollegor samt är lojal och ordningsam. Du är driven och snabb, vilja sälja vårt hotell genom ett engagerande sätt och ha som mål att gästerna lämnar oss med en väldigt bra upplevelse. Att sälja vårt hotell och dess produkter varje dag är en utmaning du går igång på, brinner för och vill utvecklas inom. Du trivs i en arbetsmiljö som har en hög flexibilitet och högt arbetstempo.
Vi ser att du har arbetslivserfarenheter inom hotellbranschen och tidigare arbete inom administration är meriterande.
Arbetsuppgifter
§ Personalbemanning & schema
§ Rapportering av statistik till SCB
§ Grupp- och konferensbokningar – göra priskoder, offerter, bekräftelser, konferensvärd och betalning/fakturering
§ Struktur och organisation i receptionen för att skapa tydlighet och en effektiv arbetsplats
§ Utarbeta nya rutiner och lathundar för receptionen
§ Revenue Manager – dagligen se över prissättning 3 månader framåt för alla bokningskanaler
§ Medarbetarsamtal
§ Aktivt arbete med hotellets arbetsmiljö
§ Rekrytering och upplärning av nya anställda och komplettering av befintliga receptionisters kunskapsnivå.
§ Regelbundna rumskontroller för att lära känna huset och för att kunna stå för att produkten är ren, fräsch och håller en hög nivå.
§ Alltid sträva efter att höja nivån på gästvänlighet och bemötande.
§ Kundrecensioner
§ Löneadministration
§ Bokslut
§ Sitta med i ledningsgruppen för utveckling utav hotellet
§ Daglig problemlösning
§ Mail/telefonkontakt med gäster
§ Gästrelationer inkl. sociala medier
§ Kundfordringar
§ Daglig fakturakontering i Visma
§ Receptionsarbete – checka in/ut gäster, ta betalt och arbeta i vårt bokningssytem
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till 31.01.2024 och är på 100% med tillträde efter överenskommelse.
Ansökan sker till jennie.nilsmats@firsthotels.se med personligt brev och CV.
Vi ser fram emot din ansökan till oss och rekrytering sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hotelldirektör Jacob Lönnerdal
023-794880
Hotelldirektör Jacob Lönnerdal
023-794880
Hotelldirektör Jacob Lönnerdal
HOTELLDIREKTÖR Jacob Lönnerdal
023-794 880
HOTELLDIREKTÖR Carola Parling
023-794 880
Receptionschef Anna Isaksen
023-794895
Kökschef Tomas Löweskog
023-794 880
Restaurangchef Geoff Smith
023-794888
023-794 880