Vikariat: Handläggare förvaltningsärenden med inriktning mot djur som hitte

Vikariat: Handläggare förvaltningsärenden med inriktning mot djur som hitte

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceinriktad och noggrann handläggare av förvaltningsärenden till gruppen Stöd/Service 2 i Karlskrona. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Blekinge Nordöstra Skåne består av ett områdeskansli, Utredningsjourssektion, Utredningssektion samt lokalpolisområdena Hässleholm, Karlshamn, Karlskrona och Kristianstad. Lokalpolisområde Karlskrona består av elva grupper varav sju BF/IGV-grupper, två grupper för stöd/service och två utredningsgrupper.

Vi söker nu dig som vill arbeta som handläggare av förvaltningsärenden med inriktning mot djur som hittegods i hela region syd. Anställningen är ett vikariat t o m 2021-06-30 med eventuell möjlighet till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Handlägga ärenden om djur på ett förvaltningsrättsligt sätt med kommunicering och beslut
• Handlägga överklagande av beslut
• Göra efterforskningar och fastställa ägarrättsförhållanden
• Samverkan med externa partners, som stallar upp djur tills djuret återlämnas till sin ägare eller har omplacerats
• Viss fakturahantering

I funktionen ingår även att vid behov tjänstgöra som passhandläggare i receptionen i Karlskrona. Utbildning i RES-systemet och en examination där du måste ha godkänt resultat kommer att genomföras (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildning kan ske på annan ort.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• avslutad och godkänd gymnasieexamen
• minst ett års yrkeserfarenhet av handläggning i närtid
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god datorvana då handläggningen är digitaliserad
• B-körkort, manuell växel, då resor förekommer i funktionen

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• juridiska kunskaper/erfarenheter av att söka i lagtext och att göra juridiska bedömningar
• erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av handläggning av myndighetsärenden
• kunskaper inom relevant lagstiftning

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är självgående och har förmåga att prioritera rätt saker.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Vikariat som handläggare
Arbetsort: Karlskrona
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare förvaltningsärenden, Stöd/Service 2, Lokalpolisområde Karlskrona

Ansökan
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Om du har skyddad identitet eller vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsulter, Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen.se, 010-56 20127.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 19 februari 2021

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024