Vikariat HR-Assistent till Ultra Clean

Arbetsbeskrivning

Om arbetsgivaren
I mer än trettio år har Ultra Clean levererat sin serviceverksamhet och har många nöjda kunder som varit med från starten.

Vi är närmare 200 medarbetare, specialiserade inom lokalvårds uppdrag och fastighetsservice som vi kombinerar på ett unikt sätt med andra servicetjänster. Vårt fokus är nöjda kunder i kombination med snabb service och hög kvalitet. Detta fokus möjliggör vi genom våra ledord: lyssna på vad kunden vill, visa att vi tar ansvar och hålla vad vi lovar. Läs mer om oss på https:// ultraclean.se/.

Du kommer att ingå i ett team med HR Chef samt en Driftgrupp som består av Administrativ Driftledare, Arbetsledare, Gruppledare och Teamledare. 

 

Beskrivning:

Vi söker en vikarie under ca 1 års tid då vår nuvarande HR assistent kommer att gå på föräldraledighet. Som HR-Assistent på Ultra Clean, kommer du att arbeta rådgivande och fungera som stöd för organisationerna avseende alla HR-relaterade arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer även att innebära rekrytering, skriva arbetsgivarintyg, förlänga/förnya anställningsavtal, arbeta i frågor kring arbetsmiljö och arbetsrätt, kontakt med Försäkringskassan och Arbetsförmedling, hantering av Visma och Tengella samt ansvar för personal dokumentation.

Du kommer även att arbeta med Sociala medier som Facebook, Instagram och LinkedIn.

HR gruppen består av HR Chef och HR assistent. Det innebär att du också kommer att assistera HR Chefen med olika arbetsuppgifter.

 

Kvalifikationer:

Vi ser gärna att du har en HR utbildning eller 5 års erfarenhet inom HR arbete. Meriterande om du har arbetat i Visma, Visma Lön, Tengella och Varbi.

Du ska ha en väldigt god datavana samt erfarenhet av Microsoft Office. 

Som person ska du vara serviceinriktad, glad, positiv och ha en god förmåga att jobba självständigt men också i team. Du har god samarbets- och initiativförmåga och ett proaktivt förhållningssätt. Du har även ett strukturerat och noggrant arbetssätt med förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du kan hantera svåra frågor och flera processer som pågår parallellt.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Språk: Svenska och engelska flytande i tal och skrift

 

Om anställningen:

Anställningen är tidsbegränsat, vikariat med start i januari 2025 fram till januari 2026.

Placeringsort: Malmö

Arbetstid: 40 timmar/vecka

 

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Arbetsprov kan komma att användas i rekryteringsprocessen för att utvärdera kvalifikationer som är svåra att undersöka i en intervju.

 

Sista ansökningsdatum 31 oktober 2024.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024