OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är snart 72 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personalutskott. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. kommunikation, juridik, IT, upphandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård.
I vårt kontaktcenter får Kalmar kommuns kunder via telefon, e-post, chatt, e-tjänster eller vid besök i vår reception, hjälp direkt att klara av sina ärenden. De ärenden som kräver specialistkunskaper förmedlas vidare till rätt verksamhet. Tack vare kontaktcentret förbättras Kalmar kommuns tillgänglighet och bemötande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kommunvägledare är du Kalmar kommuns ansikte utåt, både via telefoni, e-post, chatt och receptionsarbete. Du kommer även att arbeta med förvaltande av digitaliseringstjänster/uppdrag för de uppdrag kontaktcenter står för och vid behov, även arbeta som kontorsvaktmästare med intern posthantering.
Dina arbetsredskap som kommunvägledare är i huvudsak telefon och dator men du får även besvara frågor över disk vid arbete i receptionen. Arbetet innebär att du under pågående telefonsamtal hanterar dator, skriver in uppgifter och söker efter information.
Det är viktigt att du ger korrekta och sakliga svar på våra kunders ärenden, samtidigt som du på ett professionellt sätt håller samtalen korta så att även nästa kund kan få hjälp.
Kontaktcenters öppettider är måndag till torsdag kl. 07.30 till 16.30 samt fredag kl. 07.30 till 16.00. Dag innan röd dag kl. 07.30-16.00. Ett av våra mål är hög tillgänglighet vilket innebär schemaläggning, ibland med mycket kort varsel avsett för anställningsformen, inom dessa tidsramar.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har som lägst en gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Tjänsten kräver att du tidigare har arbetat med telefoni/kundkommunikation och olika digitala tjänster. Arbetet som kommunvägledare kräver god vana av att arbeta med datorer och att jobba i flera olika system samtidigt, du bör också har erfarenhet av att arbeta i receptionsroll.
Tjänsten kräver att du trivs i en miljö som är i ständig utveckling och förändring. Vi söker dig som brinner för att ge service på ett enkelt och korrekt sätt och som sätter kunden i fokus. Vi förutsätter att du alltid har ett gott bemötande. Som person är du lättlärd, positiv och stresstålig. Du är lyhörd mot både kund och kolleger. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga oavsett vilket uppdrag du utför som kommunvägledare.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, samt ha förmåga att beskriva information på ett enkelt sätt. Du ska även kunna kommunicera på engelska. Ytterligare språkkunskaper samt erfarenhet av att ha arbetat inom liknande yrkesområde är meriterande.
Vaktmästerirollen kräver förutom B-körkort, att du är självgående i posthanteringsuppdraget. Bra är om du har sinne för logistik då du kommer att röra dig runtom i kommunen.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommundirektör Annette Andersson
0480 - 45 75 20
Flyktingsamordnare Lars-Ove Angré
0480-45 09 26
Förhandlingschef Mats Gustafsson
0480 - 45 00 71
Verksamhetsutvecklare Ann-Mari Nilsson
0480 - 45 01 31
Enhetschef Jonas Sverkén
0480-45 00 44
Arkivarie Marie Johansson
0480-45 00 48