OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker Blå Stjärnans Djursjukhus i Göteborg dig som vill jobba i vår Kundservice & Reception.
Du är en glad, positiv och lösningsorienterad person med stort engagemang för ditt arbete där du alltid sätter kunden i fokus. Vi möter djurägare i olika situationer vilket betyder att du som person behöver vara empatisk och lyhörd för kundens önskemål och behov. Du behöver tidigare erfarenhet av serviceyrken och erfarenhet inom djursjukvård är ett krav.
Vad erbjuder vi?
På Blå Stjärnans kundcentrum, som består av reception, butik, kundservice och remissavdelning kommer du att få ett omväxlande arbete med många utmaningar och varierande arbetsuppgifter.
På Kundservice bemannar vi vår växel mån-fre 07:00-21:00 och på helger 07:00-16:00.
I vår kundservice är du första kontakten för våra djurägare och du har en viktig uppgift i att säkerställa att djurägarna får ett trevligt och korrekt bemötande.
Vi har många inkommande samtal varje dag för tidsbokning, rådgivning och prisuppgifter. Vi möter djurägare i många olika situationer, vilket kräver att du är utåtriktad, lyhörd och empatisk.
Du behöver vara stresstålig och kunna styra samtalen. Du har en naturlig fallenhet för service och förstår vikten av ett gott bemötande och att lyssna in djurägarens behov och önskemål och samtidigt vara effektiv i samtalen. Framförallt så behöver du känna dig bekväm med att ge våra djurägare rådgivning gällande deras djur.
Du kommer att ha de flesta av dina arbetspass på Kundserviceavdelningen.
När du arbetar i receptionen tar du emot djurägare som kommer både på akuta och bokade besök. Du kommer att ha en framträdande roll där mångas ögon riktas mot dig samt där din sociala kompetens och lösningsorienterade inställning kommer att komma väl till pass.
Du kommer ha kontakt med de olika försäkringsbolagen i samband med administration av olika försäkringsärenden. Arbete innebär även kassahantering, betalningar och fakturering.
Butiken ligger i anslutning till receptionen där foderförsäljning, samt packa upp varor och inköp ingår.
Vem söker vi?
Du skall känna dig trygg och bekväm med att ge rådgivning till våra djurägare via telefon.
Du har ett genuint kundfokus med hög servicekänsla och förmåga att vara flexibel i en verksamhet där förändringar kan ske snabbt.
Du arbetar med enkelhet i olika IT-system och tycker att det är kul med digitalisering.
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, högt ansvarstagande, flexibilitet och kommunikativ förmåga. Du behöver ha tidigare erfarenhet av djursjukvård eller djurbutik, reception, telefoni.
Kontaktperson och ansökan
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta: malin.mattsson@blastjarnan.se
Sista ansökningsdag: 2023-05-05, vänta inte att skicka in din ansökan eftersom tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet: Vikariat tom 2024-01-31. Heltid.
Arbetstider: Dag-, kväll- och helgtjänstgöring.
Tillträde: Omgående
Välkommen med din ansökan!
Kontakter från rekryteringsföretag och liknande undanbedes.