OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara den som först möter våra kunder och som välkomnar dem med enastående service? Har du ett starkt intresse för ekonomi och vill lära dig bank och finans? Är det din drivkraft att leverera service i världsklass? Hos oss på Handelsbanken välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan. Nu behöver vi bli fler stjärnor i teamet, välkommen med din ansökan!
Ditt team
Som medarbetare på Handelsbanken i Sveg kommer du att erbjuda support och hjälp via telefon eller personliga möten. Du arbetar proaktivt och nära våra kunder, i samverkan med dina kollegor skapar ni tillsammans affärsmöjligheter. Ditt arbete kommer att inkludera att hjälpa kunder med frågor gällande bland annat deras privatekonomi samt hantering av andra områden inom exempelvis företags- och privataffären eller kredithantering.
Din roll
Som en del av vårt team kommer du att spela en central roll i att leverera exceptionell kundservice till våra kunder. Genom att möta deras behov i våra olika kanaler bibehåller vi högsta möjliga kundnöjdhet och stöttar våra kunder på deras resa mot digitalisering. Dina kundmöten sker digitalt eller på plats, oftast på svenska men ibland även på engelska. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Att professionellt och effektivt bemöta och stötta våra kunder.
- Att föreslå individuella lösningar som passar kundens unika behov.
- Att identifiera affärsmöjligheter och vägleda kunderna i rätt riktning.
- Att utbilda och guida kunderna genom våra digitala kanaler.
Din profil
Vi söker dig som är trygg i dig själv och som kan behålla lugnet i stressade situationer. Du har en god kommunikationsförmåga och kan anpassa kommunikationen efter målgrupp och mötesform. Du är också lösningsorienterad genom att ha ett proaktivt förhållningssätt och se möjliga lösningar framåt för kund. Vidare tar du också hänsyn och lyssnar in kunden i hens känsla och behov.
_
- Du har en gymnasieexamen, meriterande om du även har utbildning från högskola/universitet inom ekonomi, alternativt en yrkesutbildning inom ekonomi.
- Du har arbetslivserfarenhet av kundbemötande och kundservice.
- Du har mycket god kunskap i svenska både i tal och skrift samt god kunskap i engelska både i tal och skrift. Andra språkkunskaper är meriterande.
- Det är meriterande om du innehar Swedseclicens för bolån.
Är det här du? Tveka inte att söka!
Vi erbjuder
- en trygg och stabil arbetsgivare
- dynamiskt och stimulerande arbete
- work-life balance
- kompetens- och karriärutveckling
- inkluderande- och jämställd arbetsmiljö
- konkurrenskraftigt förmånspaket
- Individuella utvecklingsmöjligheter
Kontaktuppgifter
Chef: Emil Olsson, 073 - 039 35 95, emil.olsson@handelsbanken.se
HR: Inger Nordström, 070 - 292 85 97, inger.nordstrom@handelsbanken.se
Fackliga representanter Finansförbundet: Irene Olofsson, 0680 - 608 44, irene.olofsson@handelsbanken.se
Fackliga representanter Akademikerföreningen: Joakim Löfbom, 072 - 575 63 96, joakim.lofbom@handelsbanken.se
Välkommen med din ansökan
Hos oss får du ett stort eget ansvar och möjlighet att påverka din egen och bankens framtida utveckling. Våra olika perspektiv, insikter och innovativa idéer utgör en grund för hur vi tillsammans bygger vidare banken för framtiden. För oss är utveckling allt och när du utvecklas, utvecklas banken.
Vi har ett unikt sätt att bedriva bank som bygger på en stark tilltro och respekt för den enskilda människan. Våra värderingar och starka företagskultur har en avgörande betydelse för vår framgång och guidar oss om hur vi uppnår våra mål, samarbetar och stöttar varandra. Genom stark lokal förankring, ett decentraliserat arbetssätt och ett långsiktigt perspektiv skapar vi hållbara relationer genom livets olika skeenden. Hos oss på Handelsbanken är alla viktiga. Vi kommer från olika platser med olika bakgrund, erfarenhet och utbildning. Tillsammans är vi Handelsbanken.