OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Taxi Stockholm är idag ett oerhört starkt, känt och framgångsrikt varumärke.Ett varumärke som vilar på våra kärnvärden tillgänglighet, kvalitet och service.Kärnvärden som våra ca 4200 medarbetare har som grund för verksamheten. Tillsammans har vi lyckats nå den bästa platsen på vår marknad, både andelsmässigt och upplevelsemässigt.Vi har branschens mest nöjda och lojala kunder (enligt NKI, Nöjd Kund Index).Tillsammans anstränger vi oss för att ständigt ligga på topp, att ha den bästa och mest effektiva tekniken för att ständigt finnas för dig när och var du vill ha oss (tillgänglighet) samt för att du ska vara trygg i att vi och vår tjänst fungerar lika bra varje gång (kvalitet) och med den inställningen att vi ger det lilla extra för dig när du möter oss (service).Taxi Stockholm utför ca 23000 köruppdrag, och besvarar ca 20000 samtal i vår beställningscentral - varje dag året runt!Det gör ca 9 miljoner köruppdrag varje år, vilket ger oss en omsättning på knappt 1,7 miljarder kronor. Kontoret finns i egen fastighet på Luntmakargatan i Stockholm.Där sitter såväl växeloperatörer som tjänstemän.Vi är ca 250 anställda varav ca 50 tjänstemän. Vikariat leverantörsreskontran 80%: På ekonomiavdelningen arbetar 13 personer och vi behöver nu en vikarie på halvtid fram till maj 2009.Tjänsten avser leverantörsreskontraansvarig och är 80% av en heltidstjänst.Vi söker någon som kan arbeta självständigt med leverantörsreskontran och närliggande arbetsuppgifter.Vi arbetar i ekonomisystemet Visma Invoice Manager och Visma Business varför kunskap inom dessa system är meriterande.I tjänsten ingår förutom leverantörsreskontran även ansvar för att kundfakturering sker och att medlemmarna får sina pengar på utsatt tid.Dina främsta arbetsuppgifter .Ta emot och scanna in leverantörsfakturor i vårt system för elektronisk attestering, Invoice Manager, samt se till att alla fakturor skickas till rätt person som ska kontera och attestera dem..Bevaka att alla fakturor attesteras internt inom betalningsvillkortiden samt handlägga betalning av attesterade fakturor. .Administrera behörigheter i systemet Invoice Manager..Medverka vid avstämningar av leverantörsreskontra..Svara på leverantörers frågor beträffande fakturabetalningar..Ansvara för, och operativt tillse, att två gånger per månad enligt gällande schema skapa TSAB:s kundfakturor och skicka dem till kund samtidigt som betalning till medlem som utfört körningarna sker.Vi söker kandidater med följande profil: .Du är noggrann, ansvarstagande, strukturerad och självgående..Du har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt, med andra människor..Du har god förmåga i att planera, organisera och följa upp givna arbetsuppgifter, samt skapa goda relationer med alla intressenter..Du har god samarbetsförmåga och flexibilitet och kan behålla lugnet i stressade situationer..Du har viljan att utvecklas och driva på utvecklingen.Skicka din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast eftersom urval och intervjuer sker löpande. Ansökan Senaste ansökningsdag: 2008-11-10 Ange referens: Leverantörsreskontra Kontaktperson: