Vikariat Orderadministratör Bring Mail

Vikariat Orderadministratör Bring Mail

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vår lilla Bring Mail familj i den stora koncernen? Vi söker nu en Traffic Coordinator, en roll som hos oss innefattar varierande arbetsuppgifter inom både orderhantering och ekonomi.

Bli en av oss!
Du kommer att ingå i avdelningen Ekonomi & Administration. Gruppen består av 6 personer, varav 3 medarbetare har rollen som Traffic Coordinator och 3 medarbetare arbetar med ekonomi och redovisning. Vi arbetar tätt tillsammans då våra arbetsuppgifter ibland är beroende av varandra. Vi har en stark kultur, stöttar alltid varandra och hjälps åt. 
Du kommer att fungera som spindeln i nätet med mycket kontakt både externt med kunder och leverantörer såväl som internt med säljare och logistiker.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvar för orderbokning utifrån inkomna följesedlar. Orderbokning hos leverantörer, framtagning av nödvändiga frakthandlingar såväl som orderläggning i vårt affärssystem Dynamics NAV.
Samordning mellan kund, distributör och transportör.
Ansvar för att vara första linjens kontakt för externa parter om överenskomna processer fallerar.
Arbete med leverantörsreskontra.
Viss ekonomisk uppföljning kopplat till hantering av leverantörsfakturor samt framtagning av olika rapporter för internt stöd.


Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning

Formella krav
Gymnasieexamen.
Erfarenhet av tidigare yrke inom service.
Erfarenhet av orderhantering.
Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift samt god förståelse för skandinaviska språk.
Goda kunskaper i engelska, tal och skrift.
God datorvana.

Meriterande
Erfarenhet av leverantörsreskontra.
Erfarenhet inom transport- och logistikbranschen.

Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du vara ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du behöver även ha en känsla för service, vara lösningsorienterad och flexibel. Då inkorgen med arbetsuppgifter periodvis kan fyllas ordentligt behöver du vara stresstålig och inte vara rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i. Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvaroch att spela för laget.

Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.

Omfattning och placering
Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet om 100% under perioden 6/12 2021-31/8 2023.
Placering: Vårt huvudkontor i Västberga, Stockholm.

Skicka in din ansökan redan idag!
Bring fokuserar på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi genomför ett löpande urval i rekryteringen och uppmanar därför kvalificerade personer att ansöka direkt. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via mail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Helena Petré, via e-post: helena.petre@bring.com.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sandra Erdös via e-post: sandra.erdos@bring.com


Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 november 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024