OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sjukreseenheten i Nyköping
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Landstinget har det ekonomiska och administrativa ansvaret för sjuk- och behandlingsresor baserat på lagen om resekostnadsersättning vid sjukresor (SFS 1991:419), socialförsäkringsbalken (2010:110) och övrig gällande lagstiftning. Resekostnadsersättning beräknas enligt de grunder som sjukvårdshuvudmannen bestämmer.
Sjukreseenheten ligger inom Kvalitets- och verksamhetsutvecklingsstaben och har det administrativa ansvaret för sjuk- och behandlingsresor. Vi söker nu en person som vill arbeta tillsammans med oss under ca 4 månader.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Utbetalning av reseersättning.
Registrering av utfärdade intyg.
Fakturering.
Telefon service till såväl resenärer som vårdpersonal.
Din kompetens
Vi söker dig som har kompentens med bakgrund som administratör, sekreterare eller ekonomiassistent. Det krävs att du har ett konsultativt och stödjande förhållningssätt samt har en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom vården är en merit och vi sätter stort värde av goda sociala egenskaper, noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Ett kortare vikariat (ca 4 månader) med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Sanna Johansson, reseenheten 0155 247357,
Silvana Lindgren Majander 0155-245343, Kvalitets- och verksamhetsutvecklingsstaben.
Fackliga företrädare nås via vxl, 0155-24 50 00.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-02-12.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10