OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår administratör kommer gå på mammaledighet i ett år och du kommer att ersätta henne under denna tid.
Du kommer att arbeta med olika personaladministrativa arbetsuppgifter men främst med att hantera tidrapporter och schema samt dokumentation och följa upp i personalsystem. Viss rekryteringsadministration kan också bli aktuellt och inköp av kontorsmaterial. Tjänsten innebär tätt samarbete och ger du stöd där behov uppstår.
Då kontoret är en arbetsplats med 4 personer behöver man vara flexibel och ofta göra arbete utanför sina huvudsakliga arbetsuppgifter, exempelvis att svara i telefon eller ta emot besökare. I ditt dagliga arbete hos oss kommer du att ha mycket kontakt med både anställda och uppdragsgivare när du, utifrån lagar och policyer, bidrar till att ge våra uppdragsgivare och anställda de bästa lösningar vi kan erbjuda.
Sökandeprofil
Du som söker tjänsten har erfarenhet av tidrapport och schema och tillämpa arbetsrättsliga frågor såsom arbetstid och ersättningar. Ditt bemötande är väldigt viktigt eftersom du blir en kontaktyta som många anställda och uppdragsgivare har kontakt med. I rollen som personaladministratör är du inblandad i en mängd processer tillsammans med kolleger vilket ställer krav på att din kommunikation är tydlig och att du gillar att kommunicera.
Som tidigare nämnts är vi ett litet kontor vilket kräver att du har ett intresse för företagets helhet och är beredd att "ställa upp där det behövs" utanför dina egna huvudsakliga ansvarsområden. Du ska ha god datorvana i Office-paketet med fokus på Excel och Word. Erfarenhet löneprocessen från schemaplanering till lönehantering är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, självgående och organiserad
Anställningstyp
Vikariat heltid med 3 månader provanställning