Vikariat Produktadministratör Verkstadsförbrukning

Vikariat Produktadministratör Verkstadsförbrukning

Arbetsbeskrivning

KG Knutsson AB

Vår vision är att föra människor framåt. Med våra produkter och tjänster tar vi människan framåt på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill man göra det lätt för sig säger man att vi med vår e-handelsplats autokatlogen.se säljer reservdelar och tillbehör till bilar, lastbilar, bussar, båtar och arbetsfordon. Det är onekligen en stor del av vår omsättning. Men vi är så mycket mer, vi deltar i omställningen till en fossilfri fordonsflotta med vårt dotterbolag Carsmart, vi strävar mot att skapa en cirkulär ekonomi för de delar av transportbranschen vi verkar i, vi har som mål att genom smarta produkter och tjänster skydda liv på vägarna. Genom hela vår historia har långsiktiga relationer värderats högt och lika så att kunna erbjuda våra kunder produkter med hög kvalitet. Vi har en privat ägare, är cirka 1300 medarbetare och vi finns förutom i Sverige också i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

Vi behöver nu en vikarie för en föräldraledighet och söker därför en stjärna inom administration!

KGK är en stark aktör på den svenska fordonsmarknaden och en självklar leverantör av eftermarknadsprodukter- och tjänster. En viktig del av vår affär är den satsning vi nu gör inom Verkstadsförbrukning.

Om tjänsten

Som administratör arbetar du med löpande administration såsom;

• Skapa struktur i våra digitala kataloger
• Artikelupplägg och prissättning i vårt affärssystem
• Göra våra artiklar säljbara i våra digitala kataloger
• Fordonskoppla artiklar i våra digitala kataloger
• Justera marknadspriser utifrån givna riktlinjer

I rollen ingår även att kampanjplanera, välja ut produkter, säkerställa tillgänglighet och prissättning av artiklar i utskick och erbjudande. Teoretiska och praktiska utbildningar och mässor för verkstäder och kunder ute på fältet och i Sollentuna.

Du kommer även att stötta säljkåren genom att presentera produktnyheter på interna säljkonferenser samt ge support till säljare, tekniksupport samt till återförsäljare.

Vi söker dig som

• Har gymnasiekompetens
• Har arbetslivserfarenhet inom administration
• Behärskar svenska väl i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
• Behärskar Office-paketet
• Har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter

B-körkort är ett krav då vissa resor ingår i tjänsten. Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet M3, produktadministration och kampanjplanering.

Som person är du noggrann och effektiv. Rollen kräver att du är strukturerad, löser problem och arbetar metodiskt. Du har förmåga att hålla dig fokuserad på uppgifterna även när det är mycket att göra. För dig är det viktigt att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kollegor, kunder och leverantörer.

Vi erbjuder dig

Vi sitter i trevliga lokaler i Sollentuna med nära till bra kommunikationer. I rollen erbjuds du:

• Stabil arbetsgivare och trevliga kollegor
• Ett omväxlande arbete
• Ett arbete där du tillsammans med kollegorna planerar det dagliga arbetet

För rätt person med driv och engagemang finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Mer information
Du rapporterar till affärsenhetschefen. För mer information om företaget besök kgk.se.

Om KGK:
https://dhh4w653w4vku.cloudfront.net/uploads/2021/04/kgk-filmen-vi-for-manniskor-framat2.mp4

Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kommer du bli bakgrundskontrollerad förutsatt ditt medgivande. Vänligen se över ditt CV innan ansökan. Vi samarbetar med 2Secure som är ett säkerhetsbolag och en internationell aktör inom bakgrundskontroller.

Ansökan

Din ansökan vill vi ha snarast möjliga då urval och intervjuer sker löpande.

För frågor kontakta: Jonas Westerlind, kategorichef. Du når oss via växeln på nummer 08-92 30 00.

Arbetstid/Varaktighet: Heltid, månadslön, vikariat från maj 2023 till sep 2024.
Placeringsort: Sollentuna

Hos oss KGK kommer du till en engagerad arbetsgivare som är mån om dig. Till rollen söker vi dig som vill fortsätta din karriär hos ett snabbrörligt och flexibelt företag. Vi på KGK är pålitliga, kunniga och öppna. Känner du dig träffad ser vi fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGK
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2023

Besöksadress

Hammarbacken 8
None

Postadress

Hammarbacken 8
Sollentuna, 19149

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024