OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.Linköpings kommun är organiserad enligt beställar- utförarmodellen.Kommunen sysselsätter cirka 8.300 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare.ARBETSUPPGIFTER Tjänsten tillhör Teknik och samhällsbyggnad, som har ett 80-tal medarbetare.Politisk huvudman är teknik- och samhällsbyggnadsnämnden.Teknik och samhällsbyggnad arbetar på ett projekt- resp processinriktat sätt.Vi söker nu en medarbetare som är besjälad av att arbeta i främst projektform och som tillsammans med befintlig personal kan utveckla arbetssättet ytterligare. Vi söker dig som vill och självständigt kan arbeta med projektledning av bygg- och anläggnings-entreprenader med särskild inriktning infrastruktur.Du ska driva projekt i olika tidsskeden, alltifrån tidigt utredningsskede till dess det är byggt och överlämnat till kommunens drift- & underhållsavdelning, vilket bl a innebär att hålla i utrednings-, projekt- och byggmöten samt uppföljning av entreprenaderna. KVALIFIKATIONER Du har kompetens och god erfarenhet av projektledning inom teknik- och samhällsbyggnadsområ-det.Du ska ha för området relevant utbildning, gärna högskoleutbildning.God datorvana är ett krav.Vi vill att du har god samarbetsförmåga, kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.Du är engagerad i de frågor Du ansvarar för och har förmåga att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten.Du skall vara strukturerad med god förmåga att prioritera och organisera arbetet.Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.Det är meriterande om du arbetat med kommunalt infrastrukturarbete.För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings Kommun.Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.